USB Problemmm
Fra : Aragorn25

Dato : 08-01-05 22:15

Hejsa, jeg har et problem med usb porten, jeg har en motorolla SB4200E ASDL
modem, jeg tilslutter den til computeren igennem usb stikket.

Jeg havde en p4 maskine med 865 chipset, asus motherboard, og 2.4 p4 cpu,
ALT virkede perfekt, men når jeg gik på nettet, og brugte usb, så
genstartede computeren af sig selv.

Så skiftede jeg til et AMD system ned nForce2 chipset, og alt kørte uden
problemmer.

Nu kørerer jeg med en MSI 6540 bundkort, med sis chipset, p4 2.8HT cpu.
Winxp pro, har installeret windows for anden gang nu, installeret SP2
pakken, inde på MSI´s hjemmeside har jeg downloadet, ide driver og agp
driver, men skal man ikke installere chipserdriver til p4? jeg fandt ikke
noget.

ALT kører perfekt på maskinen, jeg har også installerert antivirus program,
og opdateret det, men, omlidt når jeg går ind på ofir og tjecker mail, så
genstartet computeten.

Det er underligt, hvad kan det være, er det noget bestemt, jeg skal gøre?
jeg har deaktiveret usb2.0 inde i bios, men det hjalp hellere ikke.
jeg har hellere ikke finde desideret usb 2.0 driver til win xp, har har
kigget her:

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=501&kind=1

Hjælp, jeg håber der er nogen derude, der har kendskab til problemmet,
ellers skal jeg tilbage til et AMD system

Mvh
Dennis

Fra : Peter

Dato : 09-01-05 03:17

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ALT kører perfekt på maskinen, jeg har også installerert antivirus
> program, og opdateret det, men, omlidt når jeg går ind på ofir og tjecker

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber\avanceret\start og
genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.

Det fjerner ikke din fejl, men giver dig en fejlkode, som du kan søge på i
Google, og på den måde, løse det reelle problem.

Peter B.

Fra : Aragorn25

Dato : 09-01-05 11:10

A HA...

Har lige fået fejlkoden:

BAD_POOL_CALLER

Hvad betyder så det?

mvh
Dennis

Fra : Aragorn25

Dato : 09-01-05 11:13

Howww, nu er den lige genstartet igen, og nu skriver den:

BUGCODE_USB_DRIVER

Hvad nu?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-01-05 11:21

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev.
> Howww, nu er den lige genstartet igen, og nu skriver den:
>
> BUGCODE_USB_DRIVER

Hvorfor ikke sætte det ind i en Google søgebox, som der blev foreslået?.

http://tinyurl.com/44xbm

Mvh.

Karsten

Fra : Aragorn25

Dato : 09-01-05 11:35

Ja, presis, jeg har lige læst om det og konstateret at det bare er usb
driver problem.

Der er ingen "gule udråbstegn" under egenskaber, og har været inde på msis
hjemmeside, men der er ikke driver til usb under win xp.

Fra : Anders Lund

Dato : 09-01-05 11:33

Aragorn25 wrote:
> Howww, nu er den lige genstartet igen, og nu skriver den:
>
> BUGCODE_USB_DRIVER
>
> Hvad nu?

En søgning på nettet med de 2 fejlbeskeder, gav bl.a.:
http://www.geek.com/news/geeknews/2002jan/bch20020110009694.htm

Her var en af løsningerne at disable HT .. ikke så fedt men du kan jo
prøve at se om det giver noget.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Aragorn25

Dato : 09-01-05 18:04

10000tak, jeg har lige slået HT, fra, og det kørerr bare 100% stabilt nu,
utroligt hvorlidt der skal til

Takker, for alle jeres svar

Mvh
Dennis