anbefaling af kabinet (og evt. PSU)
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-01-05 15:48

Hej ng.
Jeg skal have strikket en maskine sammen der bare
skal stå gemt godt væk, så udvendigt design og støj
er ikke noget der skal regnes med.
Jeg skal bruge et miditower med en fornuftig
PSU - evt. et kabinet uden PSU, så køber jeg
en ved siden af. Evt en anbafaling af en ikke
ultra high-end 300-400W PSU som leverer varen og som
ikke behøver være støjfri ?
Indvendigt skal det være iorden!
Meget gerne med skinne-system til montering
af drev og plads til så mange harddiske som
muligt - og ellers godt stabilt udført.
airflow kan være en faktor også - der skal
smækkes et P4 3ghz system i dyret, så måske
en stor blæser i fronten (eller bare plads
til en sådan) var værd at tage med ?
Hvem skal man gå efter ?

Jeg forestiller mig at kabinet og PSU kan
anskaffes til under 1000,- og gerne lavere,
men jeg er villig til at "forhandle" :)
--
Peter J

Fra : Brian Lund

Dato : 08-01-05 16:32

> [...]
> PSU - evt. et kabinet uden PSU, så køber jeg
> en ved siden af. Evt en anbafaling af en ikke
> ultra high-end 300-400W PSU som leverer varen og som

Køb et eller andet billigt kabinet ;)

PSU kan jeg anbefale NorthQ NQ-4001 (400W; 3,3V 26A, 5V 30A, 12V 15A)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=105241

Har selv en, og har bygget flere maskiner på den, også strømslugende
presscot maskiner med 9800 XT kort... Som kører perfekt!

> [...]
> airflow kan være en faktor også - der skal
> smækkes et P4 3ghz system i dyret, så måske
> en stor blæser i fronten (eller bare plads

Der kan jeg desværre ikke hjælpe ret meget... Jeg er sgu sådan set ligeglad
med kabinettet, det skal bare være billigt imo ;)

Dog har jeg bygget en computer for en ven i et "Antec Super LAN boy"
kabinet... Det ser fint og smart ud, hvilket du jo ikke har brug for, men
der kan sidde en hel stak harddiske i den! - Der er vist også noget
skinnesystem hvis jeg ikke husker galt...

> Jeg forestiller mig at kabinet og PSU kan
> anskaffes til under 1000,- og gerne lavere,
> men jeg er villig til at "forhandle" :)

Med en PSU til 350 kr er der jo rimelig mulighed for at finde endda et
"dyrt" kabinet!

Brian

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-01-05 19:23

Peter Jensen wrote:
> [...]
> airflow kan være en faktor også - der skal
> smækkes et P4 3ghz system i dyret, så måske
> en stor blæser i fronten (eller bare plads

Jeg kan da anbefale et Antec Sonata som jeg selv har.
Der er psu på 380 W (jeg har selv prescott) og der er
det dejligste skinnesystem der vender på tværs af
hvad de normalt gør: Dvs. at når man piller siden af
kabinettet er det bare at trække hd'erne ud og ind.
Der er tre 5 1/4"-rum og to 3½"-rum til andre enheder.

Jeg fik det selv anbefalet af en af mine venner og er
bestmet ikke blevet skuffet.

Der er en 120 mm kabinet-blæser og plads til en mere
hvis den ene ikke er nok. Det er nok hos mig med p4
prescott, tre hd'er, ati 9600 pro (varmt ad h. til)
og 1 GB ram.

> Jeg forestiller mig at kabinet og PSU kan
> anskaffes til under 1000,- og gerne lavere,
> men jeg er villig til at "forhandle" :)

Jeg gav vist omkring 800 for det.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |