Jeres vudering om dette PC køb??
Fra : Andersen

Dato : 08-01-05 10:29

Hejsa

Jeg vil godt høre jeres vudering om dette PC køb og I er velkommen til at
anbefale noget bedre og billigere, men lad nu vær med at finde dele i 5
forskellige butikker, så forsvinder fortjenesten i Porto.

Dette er fundet i www.shg.dk

AMD Athlon64 Mobile 3200+, 62Watt 1.399,00 kr
ABIT NF8, nForce3, Socket 754 659,00 kr
Seagate 7200.7 200GB, 8MB, SATA 919,00 kr
Abit R9250-128ADT Radeon 9250 128MB 399,00 kr
Corsair Value Kit DDR3200, 2x512 MB 1.329,00 kr
shg Case H8675 4JA P422U, Silver 469,00 kr
NorthQ NQ3100 Silent Ice II, Socket 754 175,00 kr

Fra : Anders Lund

Dato : 08-01-05 11:09

Andersen wrote:
> Jeg vil godt høre jeres vudering om dette PC køb og I er velkommen til at
> anbefale noget bedre og billigere, men lad nu vær med at finde dele i 5
> forskellige butikker, så forsvinder fortjenesten i Porto.

Som altid - hvad skal computeren bruges til? Hvis det kun er e-mail, så
er det måske lidt overkill?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Andersen

Dato : 08-01-05 11:35

> Som altid - hvad skal computeren bruges til? Hvis det kun er e-mail, så
> [...]

Nu var det jo egenlig ikke meningen at du skulle vuderer om den passede til
mit brug.....men om det var noget godt hardware!

Altså f.eks

Om jeg ligeså godt kunne vælge en 3000+
Om Mobile CPU en er god og hvorfor
Om det er et godt motherboard eller jeg heller skal vælge er andet.
Om Rammene er gode og om de passer til motherboardet
O.S.V

Men her er hvad jeg bruger PC'en til
Jeg bruger disse programmer og gerne på samme tid:

Adobe photoshop
DVD-rebuilder
Newsbin
Internet Explore (Gerne mange sider på en gang)
Outlook Express

Fra : Anders Lund

Dato : 08-01-05 11:53

Andersen wrote:
> Nu var det jo egenlig ikke meningen at du skulle vuderer om den passede til
> mit brug.....men om det var noget godt hardware!

Nå, ok!

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 12:01

Andersen wrote:

> Adobe photoshop
> DVD-rebuilder

Du vil ikke mærke en ydelsesforbedring der retfærdiggør den voldsomme
ekstra-investering...

Køb en Barton 3200+ og spar pengene til AMD har fået sorteret ud i sine
socket-typer.

> Newsbin
> Internet Explore (Gerne mange sider på en gang)
> Outlook Express

Disse tre kan nøjes med en PII-400.

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 08-01-05 20:56

"Andersen" <andersen@mathiassen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Corsair Value Kit DDR3200, 2x512 MB 1.329,00 kr
> shg Case H8675 4JA P422U, Silver 469,00 kr
> NorthQ NQ3100 Silent Ice II, Socket 754 175,00 kr

Du mangler mindst en DVD drev / brænder

Hilsen Aksel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 23:10

Aksel wrote:

> Du mangler mindst en DVD drev / brænder

Sikke da noget vrøvl - det har han i forvejen...!

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 09-01-05 01:20

> Sikke da noget vrøvl - det har han i forvejen...!
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hvor står det i beskrivelsen, han har vel også et kabinet i forvejen?

Hilsen Aksel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-05 03:00

Aksel wrote:

> Hvor står det i beskrivelsen, han har vel også et kabinet i forvejen?

For dem der ikke følger med i gruppen:

Jesper G. Poulsen

Fra : Andersen

Dato : 09-01-05 08:21

> For dem der ikke følger med i gruppen:
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Ja det er nemlig rigtig....
Jeg har en DVDbrænder i forvejen

Fra : Aksel

Dato : 09-01-05 15:55

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse

> Ja det er nemlig rigtig....
> Jeg har en DVDbrænder i forvejen

Det er jo íkke alle der læser alle indlæg og sammenligner dem med hvad der
er skrevet i tidligere tråde, for mig så det ud som om du ville starte fra
bunden, ville det ikke være smartere og så gemme den gamle til backup på dit
LAN?
De 500 kr til en ny brænder er ikke meget for en ekstra PC

Hilsen Aksel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-05 18:03

Aksel wrote:

> De 500 kr til en ny brænder er ikke meget for en ekstra PC

Det dårligste råd jeg har set længe!

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 09-01-05 22:42

> Det dårligste råd jeg har set længe!

Hvis Anders har kunnet køre den software han omtaler på sin nuværende PC vil
den være fin som internet maskine så han slipper for at få den nye svinet
til med adware og virus, min arbejds PC bliver aldrig brugt til at surfe
eller til news, kun opdateringer hentes fra nettet med den anden som
server/firewall.
Omskiftning med en KVM switch så jeg bruger samme tastatur og monitor.

Den nye brænder skal vel være duallayer når han vil køre DVD-rebuilder.

Hilsen Aksel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 11:24

Aksel wrote:

> Hvis Anders har kunnet køre den software han omtaler på sin nuværende
> PC vil den være fin som internet maskine så han slipper for at få den

Den vil være bedre som solgt.

> Den nye brænder skal vel være duallayer når han vil køre
> DVD-rebuilder.

Det er den nuværende vel... Hvorfor udskifte noget der ikke er
nødvendigt at udskifte?

Sender du din bil til service eller køber du bare en ny når den gamle
er blevet lidt slidt?

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 10-01-05 12:48

> Den vil være bedre som solgt.

Får han noget for den?
--------------------------------------------------------------------------->

> Det er den nuværende vel... Hvorfor udskifte noget der ikke er
> nødvendigt at udskifte?

Jeg kender ikke alle danske PCer så jeg aner ikke hvad han eller du har af
hardware, husk lige på at jeg startede med at sende et fornuftigt forslag
til Anders og at du derefter blandede dig med et flabet svar!

Citat:
Aksel: Du mangler mindst en DVD drev / brænder

Jesper: Sikke da noget vrøvl - det har han i forvejen...!"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 13:27

Aksel wrote:

> fornuftigt forslag til Anders og at du derefter blandede dig med et
> flabet svar!

Nu ved jeg tilfældigvis hvad har har i forvejen - viden som det er dig
ligefor at skaffe. Som jeg kan se, så kommer du her til gruppen uden at
læse lidt først. Det er almindelig netikette at læse lidt i gruppen
inden man begynder at skrive. Havde du gjort dette ville du også have
set at der ikke er tale om en ny opgave for Andersen, blot en
opgradering af det nuværende setup!

Jesper G. Poulsen

Fra : Aksel

Dato : 10-01-05 14:42

Jesper.

Hvordan skal jeg vide hvad Anders eller Jesper eller Poul Erik har af
udstyr??

Det interesserer mig i øvrigt ikke det mindste, jeg prøvede at give et råd
til en bruger som spurgte om opbygning af hvad der for mig så ud som en
komplet PC og så blandede du dig i sagen med bedrevidende og indforståede
kommentarer som ikke har nogen som helst relevans til det oprindelige
indlæg.

Citater af dine bedrevidende indlæg:

> [...]

> inden man begynder at skrive. Havde du gjort dette ville du også have
> set at der ikke er tale om en ny opgave for Andersen, blot en

Dette er mit sidste indlæg i denne tråd, jeg gider absolut ikke debattere
med personer der henviser til netikette og som selv overtræder de mest
elementære regler http://www.usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html

Hilsen Aksel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 14:59

Aksel wrote:

> Hvordan skal jeg vide hvad Anders eller Jesper eller Poul Erik har
> af udstyr??

Det kan jeg læse her i gruppen. Læs tilbage og du vil se...

> ud som en komplet PC og så blandede du dig i sagen med bedrevidende

Det er dig der blander dig som bedrevidende - du kommer ind fra
sidelinien og uden først at stikke en finger i jorden. Du skal ikke
længere tilbage i gruppen end til den 7/1-05 for at finde sammenhængen.
Er det så svært?

> og indforståede kommentarer som ikke har nogen som helst relevans til
> det oprindelige indlæg.

Nånå... Så siger vi det.

> Citater af dine bedrevidende indlæg:

Jo jo... Det udstiller blot dig selv som en der ikke gider stikke
fingeren i jorden, men straks braldere ud med både det ene og det andet!

> Dette er mit sidste indlæg i denne tråd, jeg gider absolut ikke

Måtte det blive dit sidste indlæg i denne gruppe!

Aksel - læs tilbage i gruppen inden du fører dig frem i en ny af
slagsen. Det er god netikette. Et område du burde kigge lidt på.

FUT er sat til netiketten.

Jesper G. Poulsen