Opstartsbip?
Fra : tr

Dato : 07-01-05 13:06

Hej
Når jeg starter min pc'er op lyder der 1 stort og 3 små bip.
Nogen der ved hvad det betyder? Den vil slet ikke starte op.
Mvh tr

Fra : Jacob Ask

Dato : 07-01-05 13:17

tr wrote:
> Hej
> Når jeg starter min pc'er op lyder der 1 stort og 3 små bip.
> Nogen der ved hvad det betyder? Den vil slet ikke starte op.
> Mvh tr

Det kommer meget an på hvilken bundkort du har, forskellige producenter
har forskellige "beep codes", men søg på google og du kan nok finde ud
af hvad det betyder i dit tilfælde.

Det signal du beskrive er dog ofte pga fejl på grafikkort.

http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml

/ask

Fra : tr

Dato : 07-01-05 15:14

Hej
Det har jeg også læst mig frem til, men jeg har prøvet at skifte grafikkort,
men det er det samme.
Kan det være bundkortet, eller skærmen?
Mvh tr

Fra : Casper Bang

Dato : 07-01-05 15:59

> Kan det være bundkortet, eller skærmen?

Det kan være AGP-porten der er død...
Har personligt skiftet adskille grafikkort ud pga. det - det var en løs
forbindelse i porten, så i starten virkede, men så begyndte det at gå galt.
Har faktisk stadig det motherboard, men nu sidder der et ISA grafikkort i :p