kan ej boote, med floppydrev aktiv
Fra : Nogen

Dato : 04-01-05 19:37

Dav i gruppen

kan ikke boote, hvis jeg fjerne A-drevet er der ingen probs. Er det drevet
der er stået af eller kan det være andet

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-05 19:40

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> crashed Echelon writing

> kan ikke boote, hvis jeg fjerne A-drevet er der ingen probs. Er det
> drevet der er stået af eller kan det være andet

Kommer der ikke en fejlmeddelse på skærmen a la 40 Floppy Error / Failure?
Hvilket som regel betyder folk har vendt kablet forkert.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nogen

Dato : 04-01-05 19:43

> Kommer der ikke en fejlmeddelse på skærmen a la 40 Floppy Error / Failure?
> Hvilket som regel betyder folk har vendt kablet forkert.

Nej ingen fejlmedd. Det har jo viket i flere år

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-01-05 12:13

Nogen wrote:
> [...]

Det var også min tanke - der er jo 4 forskellige måder at vende kablet
på, hvis der ikke er nogen "styretapper" (men de kan faktisk vende
forkert i forhold til både bundkortet og drevet).

> Nej ingen fejlmedd. Det har jo viket i flere år

Hvis det holdt op med at virke uden at nogen havde pillet ved noget,
så er drevet defekt/dødt.

Fra : Nogen

Dato : 05-01-05 17:01

> Hvis det holdt op med at virke uden at nogen havde pillet ved noget, så er
> drevet defekt/dødt.

Jamen så må jeg jo se at finde et andet. Har kikket på edb-priser, det er jo
et "gedemarked" der er jo 1000 vis af drev, ja måske knap nok;) . Hvilket
skal/bør vælges??

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 17:47

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i meddelelsen

> Jamen så må jeg jo se at finde et andet. Har kikket på edb-priser, det
> er jo et "gedemarked" der er jo 1000 vis af drev, ja måske knap nok;)
> . Hvilket skal/bør vælges??

Tænk - er der stadig nogen, som bruger floppy-drev?

Georg
DVD-RW-bruger

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 05-01-05 17:58

On 05 Jan 2005 16:46:30 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>Tænk - er der stadig nogen, som bruger floppy-drev?

Ja, sandelig - der kan jo være brug for at udveksle data med udstyr,
som ikke har CD-drev. Jeg bruger f.eks. floppy-diske til at flytte
midi-filer og andre ting fra PC'en til mit musik-keyboard, som har et
floppy-drev. Fra dette kan der så overføres til musik-keyboardets
harddisk.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 21:54

Gert Søgaard Jensen <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> midi-filer og andre ting fra PC'en til mit musik-keyboard, som har et
> floppy-drev. Fra dette kan der så overføres til musik-keyboardets

Jeg har ikke brugt mit floppy-drev i årevis... Alle PC'er kan jo boote ffra
CD i dag, og det eneste jeg de seneste år har brugt floppydisks til, er at
køre FDISK og format ved opgradering fra W3 til NT+...

Men OK, hvis du har en MIDI-enhed med floppy, så har du også et specielt
behov, som skal tilgodeses. Det behov kender jeg bare ikke ret mange, som
har - det skulle lige være overlevende DOS 6.1 eller W3.11-computere. Og
dem er der ingen af i min omgangs- eller kundekreds.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-01-05 18:20

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> crashed Echelon writing

> Tænk - er der stadig nogen, som bruger floppy-drev?

Tja det er jo stadig en nødvendighed. Hvordan vil du installere en
tredjeparts SCSI eller SATA controller, HAL eller ASR restore under Windows
installation når den forventer og SKAL have oplysninger via diskette?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 05-01-05 18:24

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> tredjeparts SCSI eller SATA controller, HAL eller ASR restore under Windows
> installation når den forventer og SKAL have oplysninger via diskette?

Eller installere Linux ?
(Hvis man ikke havde cd-drev)

--
1. Livet er for kort til netbetjente
2. Min mail er rigtig nok for dem som vil sende

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 21:58

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Eller installere Linux ?

Ingen pingviner her, tak.

http://www.phyton.dk/pingvin.gif
(Titel: Har du husket at give din kollega et klap på skulderen i dag?)

Fra : Rander

Dato : 05-01-05 17:04

Wed, 05 Jan 2005 12:13:18 +0100 brugte Jens C. Hansen 12 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Hvis det holdt op med at virke uden at nogen havde pillet ved noget,
>så er drevet defekt/dødt.

Eller også har kablet arbejdet sig løs - det er sket en enkelt gang for mig
på en HD...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg har aldrig mødt en mand, der var så ignorant, jeg ikke kunne lære
noget af ham. (Galileo Galilei)