Er Dell seriøs at handle med?
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 17:16

Vi står overfor at købe en ny pc til hjemmebrug. I den forbindelse har vi
overvejet at købe den hos Dell.

Er Dell en seriøs handelspartner, og er deres produkter ok?

Vi er ikke edb-nørder, og er derfor på en måde lidt betænkelig ved ikke at
have en butik, man kan gå ind i, hvis vi skulle få brug for hjælp.

Er der specielle ting vi bør være opmærksomme på ved købet af en ny pc?

Knud

Fra : Gevaldi

Dato : 03-01-05 17:25

Knud wrote:
> Vi står overfor at købe en ny pc til hjemmebrug. I den forbindelse
> har vi overvejet at købe den hos Dell.
>
> Er Dell en seriøs handelspartner, og er deres produkter ok?

Det syntes TDC, de har lige afgivet bestilling
på 20.000 stk. til deres medarbejdere.

--
/Gevaldi

Fra : Esben

Dato : 03-01-05 23:11

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det syntes TDC, de har lige afgivet bestilling
> på 20.000 stk. til deres medarbejdere.

Dell har indgået en 1-årig ramme-aftale med TDC og TDC udskifter normalt
3-4k PC'er om året.

--
Esben

Fra : Palle

Dato : 04-01-05 00:44

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det syntes TDC, de har lige afgivet bestilling
> på 20.000 stk. til deres medarbejdere.

Det var vel computere til 20.000 medarbejdere...

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-01-05 18:05

Knud wrote:
> [...]
> hjælp.
>
> Er der specielle ting vi bør være opmærksomme på ved købet af en ny

De er helt fine, min gamle mor har købt sin computer igennem dem, og de har
pænt svaret på alle hendes dumme spørgsmål! (håber ikke hun læser med her)
;)

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-05 19:26

"Knud" <a9100-snabela-hotmail.com> skrev

> Er Dell en seriøs handelspartner, og er deres produkter ok?
> Vi er ikke edb-nørder, og er derfor på en måde lidt betænkelig ved ikke at
> have en butik, man kan gå ind i, hvis vi skulle få brug for hjælp.

Dell er i dag verdens største producent af PC'ere, så man må mene, at de er
rimelige seriøse.

Der er intet specielt at frygte ved køb af en Dell..

Claus

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-01-05 21:59

> Dell er i dag verdens største producent af PC'ere, så man må mene, at de
> er
> rimelige seriøse.
>
> Der er intet specielt at frygte ved køb af en Dell..

Jeg har aldrig været i nærheden af en Dell computer, men jeg har hørt at de
skulle være rimelig støjsvage? Er det sandt?

Mvh

Emil

Fra : John

Dato : 03-01-05 22:46

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig været i nærheden af en Dell computer, men jeg har hørt at
de
> skulle være rimelig støjsvage? Er det sandt?

De stationære Dell-modeller jeg har været i nærheden af har været ret
lydløse.

Mvh

John

Fra : Anders F

Dato : 04-01-05 12:44

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
er
> rimelige seriøse.
>
> Der er intet specielt at frygte ved køb af en Dell..

Jo deres levering! UPS til privatadresser sutter for vildt!!!!

Mvh.
Anders

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-01-05 13:15

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev

> Jo deres levering! UPS til privatadresser sutter for vildt!!!!

Hvilken forskel gør det for en bruger, om en Dell bliver leveret af UPS
eller postdanmark???!

Claus

Fra : John

Dato : 04-01-05 14:30

> Hvilken forskel gør det for en bruger, om en Dell bliver leveret af UPS
> eller postdanmark???!

Er man ikke hjemme kan man hente varen senere på dagen/næste formiddag på
posthuset.

Mvh

John

Fra : Henning

Dato : 04-01-05 17:37

On Tue, 4 Jan 2005 14:30:02 +0100, "John" <jk7410@hotmail.com> wrote:

>"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

>Er man ikke hjemme kan man hente varen senere på dagen/næste formiddag på
>posthuset.

Og? Med UPS aftaler du blot nyt leveringssted og - tidspunkt?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Klaus

Dato : 04-01-05 21:01

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Og? Med UPS aftaler du blot nyt leveringssted og - tidspunkt?

Og svarer det du får ikke til forventningerne, skal du bare betale "en
kvart million" i returfragt for at komme af med det igen.

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 21:52

> Og? Med UPS aftaler du blot nyt
>leveringssted og - tidspunkt?
Det jo netop det der er trals ... man er budnet af en aftale. Med Post
danmark kan jeg vælge lige at blive 15 min længer på arbejde og så hente
mine ting.
Jeg vil heller vide hvornår post huset er åben ... også i morgen frem for
at være BUNDET af at vente på min pakke.

Der ud over så har ejg hørt at de forventer at man siger ja tilen antitero
løfte som ikke er indført i dansk lov men noget af en USA lov og det får det
til at krampe sig i mig at Big Brother USA skal via bagvej pådutte os deres
lov.

Fra : Henning

Dato : 07-01-05 22:20

> [...]
>til at krampe sig i mig at Big Brother USA skal via bagvej pådutte os deres

Ikke nogne "antiterror"-lov - man bekræfter ved bestilling at
produktet ikke skal bruges til produktion af masseødelæggelsesvåben.
Men hvordan de vil håndhæve det ved jeg ikke - kommer de løbende
bagefter fordi Bin Laden brugte en Dell pc til at planlægge sine
angreb og siger " det må du ikke, det er snyd"?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-01-05 03:04

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i

> Men hvordan de vil håndhæve det ved jeg ikke - kommer de løbende
> bagefter fordi Bin Laden brugte en Dell pc til at planlægge sine
> angreb og siger " det må du ikke, det er snyd"?

Det er en del af US handelslove, så det skal alle US firmaer overholde, når
de ekspoterer informationsteknologi.

De skal intet håndhæve, de skal blot have deres ryg fri, så de undgår
søgsmål.

Claus

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-01-05 09:19

> [...]
> når
> de ekspoterer informationsteknologi.
>
> De skal intet håndhæve, de skal blot have deres ryg fri, så de undgår

Eksportlovgivning er skam noget både EU og Danmark har og håndhæver
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-01-05 03:02

"Kai LJ. Rasmussen" <kai snabel-a abou dot dk> skrev

> [...]
> Jeg vil heller vide hvornår post huset er åben ... også i morgen frem for
> at være BUNDET af at vente på min pakke.

Køber du da maskiner hos Dell flere gange om måneden, siden det er så stort
et problem?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 07:32

> Køber du da maskiner hos Dell flere gange
>om måneden, siden det er så stort
> et problem?

Nej ikke dell men pakker som sådan!
PC udstyr til mig
Musik til mig og kærsten
Børger til kærsten
Tøj fra H&M til familen

Og så er det rat med et post hus hvor jeg max skal køre 8km efter dem hvis
ikke vores kære land post bud har forstået (Og det har hun .... tak for det)
at hun må aflever det ved vores lokale brugs(STOR tak til ham).

Det koster så selvfølig på den måde at jeg kan ikke være andet bekendt end
at købe noget ved ham (Brugsen) selv om han er dyr.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-01-05 14:43

John wrote:

> Er man ikke hjemme kan man hente varen senere på dagen/næste formiddag på
> posthuset.

Det kommer desværre an på hvor i landet man bor :( Her
er der mulighed for at hente tingene efter tre-fire dage.
Hvis man altså får en seddel fra dem. Det gør man stort
set aldrig. Dertil skal det siges at posthuset lukker
kl. 17 hver dag og ikke har åbent i weekenden. Det betyder
at alle os almindelige lønslaver ikke _kan_ hente varerne
på posthuset uden at tage fri fra arbejde. Det er hurtigt
en dyr løsning...

De gange jeg har fået varer fra dhl eller ups har jeg
selv kunnet sende dem en mail om hvornår det er bedst at
træffe mig - så ændrer de ruten så det passer.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Anders F

Dato : 05-01-05 19:32

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message

> Det kommer desværre an på hvor i landet man bor :( Her
> er der mulighed for at hente tingene efter tre-fire dage.
> Hvis man altså får en seddel fra dem. Det gør man stort
> set aldrig.

Jeg vil sige deres miss-rate er 50-70%points bedre end UPS'

> [...]
> at alle os almindelige lønslaver ikke _kan_ hente varerne
> på posthuset uden at tage fri fra arbejde. Det er hurtigt

Det er noget skidt ja. Men bedre at skulle tage fri et par timer end at
skulle vente hjemme hele dagen på en UPS mand der /måske/ gider ringe på....

> De gange jeg har fået varer fra dhl eller ups har jeg
> selv kunnet sende dem en mail om hvornår det er bedst at
> træffe mig - så ændrer de ruten så det passer.

Mirkuløst! De skulle have lønforhøjelser i dit område og give resten
adskillige kurser...

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 07:35

> [...]
> at alle os almindelige lønslaver ikke _kan_ hente varerne
> på posthuset uden at tage fri fra arbejde. Det er hurtigt

Jeg har lavet en aftale med vores lokale brugs. Det er kanon vores
faste post bud ligge pakker der hvad enten det står på pakken eller ej (det
står på post kassen) og så køber man lige noget man skal bruge afligevel ved
ham.

Fra : Anders F

Dato : 05-01-05 19:28

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> "Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev

> Hvilken forskel gør det for en bruger, om en Dell bliver leveret af UPS
> eller postdanmark???!

Typisk UPS opførsel: (Budets tanker):

1. Hov - det er en bygning med flere lejligheder... Hmm - jeg gider ikke stå
ud af bilen. (Wrooom - og så får man et brev om at man ikke var hjemme)
2. Hmm - der er ikke nogen hjemme! Jeg krøller en seddel og smider på
trappen - for det er sgu' aaalt for besværligt at kaste den i
brevsprækken/postkassen.

Og når der så bliver aftalt genudbringning med kontoret "mellem 10 og 15"
kommer de gud hjælpe mig IKKE mellem 10 og 15. Ofte ender det med at man må
køre (ofte ad h. til) for at få sin pakke

Men nej: Hvis man er arbejdsløs og p*sseheldig gør det ingen forskel!

Mvh.
Anders (der lige har fået sendt sin Dell skærm til sit job - efter 5-6
dårlige oplevelser med UPS)

Fra : iddqd

Dato : 03-01-05 22:50

Knud wrote:

> Vi står overfor at købe en ny pc til hjemmebrug. I den forbindelse har vi
> overvejet at købe den hos Dell.
>
> Er Dell en seriøs handelspartner, og er deres produkter ok?

Deres produkter er OK og hvis man kan leve med at deres såkladte tilbud,
dobbelt ram for de samme penge og den slags, samt lovprisninger af fx.
Celeron processorer o.lign. er det ikke det værste sted at handle. Men
det er ikke det billigste sted!

> Er der specielle ting vi bør være opmærksomme på ved købet af en ny pc?

Svært at sige uden at vi ved mere om hvad den skal bruges til,
hjemmebrug er alt fra lidt lettere korespondance til avancerede
computerspil der kræver det allerhurtigste hardware.

Hvis du beslutter dig til at fjernkøb er ok, så overvej en af de store
danske som fx. midt-data eller Zitech. De har endda enkelte butikker man
kan besøge og der er penge at spare i forhold til Dell.

Mvh

Bruno

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-01-05 02:20

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev

> [...]
> dobbelt ram for de samme penge og den slags, samt lovprisninger af fx.
> Celeron processorer o.lign. er det ikke det værste sted at handle. Men

Hvor tingene er endog meget grundigt gennemtestet, jo, så er det nok de
billigste!

Det holder ikke at sammenligne med en hjemmesamlet PC. I sådan en maskine,
er der *ingen *som helst garanti for, at de enkelte dele arbejder optimalt
sammen under alle forhold, og hvis man eksempelvis er selvstændig
nærringsdrivende, så kan det blive en meget dyr proces, hvis man skal til at
bruge mange timer på at fejlrette en hjemmesamlet maskine.

Fordelen ved at købe maskiner som Dell og IBM er, at hvert eneste komponent
er teste sammen, og man er fuldstændig sikker på, at hardwaren bare spiller
problemløst. Der er ikke nogen af de store producenter, som kan finde på at
sammensætte et system og så sende det på markedet, uden at det er grundigt
testet. Det kan simpelthen blive katastrofalt i support- og
garantiomkostninger...

Den sikkerhed har man ikke i de små discountbutikker. De samler maskiner af
de, til enhver tid billigste produkter på markedet, og der er næppe den helt
store sikkerhed for, at maskine kører 100% gnidringsfrit, og at f.eks. alle
drivere osv passer sammen.

Så er spørgsmålet, om man vil frasige sig den sikkerhed for at spare nogle -
i sidste ende - sølle hundrede kroner...

Hvis man eksempelvis er blikkenslager, bådbygger eller autoelektriker og
fakturerer sine timer til kr. 4-600,- så er det meget nemt at regne ud,
hvorfor disse folk køber mærkevarer!

Claus

Fra : iddqd

Dato : 04-01-05 17:12

Claus Tersgov wrote:

> Hvor tingene er endog meget grundigt gennemtestet, jo, så er det nok de
> billigste!

Grundigt og grundigt. På mit tidligere job havde vi en blandet
landhandel af maskiner og Dell var hverken være eller bedre end fx. Zitech.

> [...]
> nærringsdrivende, så kan det blive en meget dyr proces, hvis man skal til at
> bruge mange timer på at fejlrette en hjemmesamlet maskine.

Nu sammenlignede jeg jo heller ikke med noget hjemmesamlet, men pegede
netop på nogle producenter der sælger i tusindevis.

> [...]
> sammensætte et system og så sende det på markedet, uden at det er grundigt
> testet. Det kan simpelthen blive katastrofalt i support- og

Altså at sammenligne hedengangende IBM med DELL er lidt at tage munden
for fuld, efter min erfaring har bug blue altid været et par klasser
over Dell.

> [...]
> de, til enhver tid billigste produkter på markedet, og der er næppe den helt

Det er muligt den gælder i nogle af de små discountbutikker, men bestemt
ikke dem alle og Midtdata og Zitech kan vist ikke kaldes små.

> Så er spørgsmålet, om man vil frasige sig den sikkerhed for at spare nogle -
> i sidste ende - sølle hundrede kroner...

Plus om man vil støtte den store mastodont med dens lidt for smarte
markedsføringsmaskine, nogle af de udsagn de kommer med tangerer
vildledning.

> Hvis man eksempelvis er blikkenslager, bådbygger eller autoelektriker og
> fakturerer sine timer til kr. 4-600,- så er det meget nemt at regne ud,
> hvorfor disse folk køber mærkevarer!

Jeg tror forskellen på dig og mig er om vi opfatter Dell som mærkevare.
Jeg synes de er overvurderet, et mærke som Denver sælger sikkert mange
enheder blot er der nok ikke nogen som af den grund ser dem som en
mærkevare.

Mvh

Bruno

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 04-01-05 08:59

In <41d96f94$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> "Knud" <a9100-snabela-hotmail.com> writes:

> [...]

>have en butik, man kan gå ind i, hvis vi skulle få brug for hjælp.

>Er der specielle ting vi bør være opmærksomme på ved købet af en ny pc?

Ja og ja. Det er ikke det allerbilligste sted at købe en computer,
men der ville jeg heller ikke købe den Nydeligt design og hvis
man kan holde nallerne for sig selv, når man sidder og bestiller
computeren (dvs lade være at tilvælge diverse ekstra tilbud, som klart
er der, de tjener mest), så er priserne normalt ok.
Maskinerne er også ok, dvs alle deres færdigkonfigurerede maskiner vil
faktisk levere en ok ydelse til prisen.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)