Harddisk crash
Fra : Per Jørgensen

Dato : 03-01-05 15:27

Hej,
Dette er måske ikke helt det rigtige forum men alligevel.
Da jeg har haft den triste oplevelse, at min harddisk crashede i julen, jeg
har fundet et pårogram der var istand til at genskabe filstrukturen, men
filerne er tilsyneladende så beskadiget at det ikke er muligt at åbne dem.
Er der nogle der kender et program der kan åbne filer, og kigge på
indholdet, så der evt. herfra kan redes nogle af de tekst filer som er
blevet ødelagt.

Mvh.

Per Jørgensen
Frederikshavn

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 03-01-05 16:03

On Mon, 3 Jan 2005 15:27:27 +0100, "Per Jørgensen" <pjn@post9.tele.dk>
wrote:

> [...]
>filerne er tilsyneladende så beskadiget at det ikke er muligt at åbne dem.

Ja, programmerne Tiramisu og Lost-and-Found kan genskabe filerne. Jeg
ved dog ikke med ntfs partitioner, da jeg ikke har prøvet det. Fat og
fat32 er oplagte.

Man kan med google hurtigt finde ud af, hvad programmerne kan.

Directories vil have fået numre.

Kan det ikke tænkes, at fil-navnet er ukomplet, - mangler noget i
extension.
>Er der nogle der kender et program der kan åbne filer, og kigge på
>indholdet, så der evt. herfra kan redes nogle af de tekst filer som er
>blevet ødelagt.

Hvis det virkelig bare er txt-filer, kan man åbne med f.eks. windows
commander, www.ghisler.com

Men mener du ikke word-filer. Det er jo ikke ren tekst.

Men det kan jo også tænkes, at filstrukturen er genskabt forkert. Det
er straks meget værre. Ingen vej tilbage, velsagtens.

Det er langt værre, hvis harddisken nægter at køre rundt !

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-01-05 16:59

Per Jørgensen wrote:

> Dette er måske ikke helt det rigtige forum men alligevel.

Det er det ikke, nej... Til en anden gang:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 08:06

"Jesper G. Poulsen" > Per Jørgensen wrote:

> Det er det ikke, nej... Til en anden gang:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?
ja overordnet men til hans brug her og nu:

dk.edb.hardware.drev

(Jesper ... jeg har efter hånden fatte at fut er noget med at flytte denne
tråd til ex ...drev men hvordan gør vi??)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 10:43

Kai LJ. Rasmussen wrote:

> (Jesper ... jeg har efter hånden fatte at fut er noget med at flytte
> denne tråd til ex ...drev men hvordan gør vi??)

Lad mig nu se... Du bruger OE, så du skal "Vis -> Alle brevhoveder"
eller noget i den stil. Der er en "opfølgning til"...

Jesper G. Poulsen