Ny computer - hvad skal jeg købe?
Fra : Janus Rønne

Dato : 02-01-05 17:53

Min computer har det meget skidt, og jeg har opgivet at finde ud af
præcis hvad der er galt. Da jeg allerede havde besluttet mig for sende
den på pension til sommer, har jeg fremskyndet processen lidt ;)

Jeg har følgende dele, som gerne skal kunne genbruges HVIS det er muligt
og kan anbefales:

DVD-brænder: NEC 3500A
RAM : Samsung 512 MB PC-333 DDR2700
Lydkort : Creative SB Live! Player 5.1, PCI
Netkort : Surecom SU-EP-320X-S, 32 Bit PCI Fast Ethernet, 10/100 Mbit
Blæser : 80mm blæser Papst

Jeg har følgende ønsker:

RAM: 1024Mb
HDD: 160Gb+ HDD - jeg elsker Seagate...
Grafikkort: 1000-1500kr (evt. lidt mere) - PCI Express ?
Bundkort: Skal understøtte MEGET, med gode opgraderingsmuligheder + PCI
Express ?
Processor: AMD (tror jeg)
Kabinet/PSU: Et GOD støjsvag et, men en god en god/støvsvag PSU (ca.
500-1000kr)
Kølere/blæsere: Gode og støjsvage!
Kabinet: USB/Firewire på front/bagi, evt. en temp. måler

Jeg skal have sat netværk op til sommer, ved ikke om det er noget der
skal sættes i med det samme?

Computeren skal være STØJSVAG!!!!! Så helst passiv køling, frem for
blæsere hvis det er muligt ;)

Den skal bruges til almindeligt kontorbrug, samt spilleri :) Den skal
kunne køre World of Warcraft i rigtig god kvalitet, men ikke noget vildt.

Jeg har ingen fast pris, men 4000-8000kr er vel realistisk ?

Mvh

Janus Rønne