Canon Pixma IP4000 mod 5000
Fra : KO

Dato : 02-01-05 16:03

Hvor stor er forskellen på Canons Pixma 4000 og 5000 model. 5000 har duplex
(automatisk print på begge sider) samt i følge papiret en højere opløsning.
Ellers kan de det samme. Spørgsmålet er så, om den højere opløsning giver et
bedre billede? Duplex er jeg ligeglad med!

Andre som vil anbefale den ene frem for den anden. Prisforskellen er 350-400
kr. Men vil helst have den biligste, hvis udprintet nærmest er identisk....

Fra : bb

Dato : 02-01-05 16:21

> [...]
>kr. Men vil helst have den biligste, hvis udprintet nærmest er identisk....

5000 har mindre dråbestørrelse, men udskrifterne skulle efter sigende
være identiske eller meget svære at se forskel på. Måske bruger den
lidt mindre blæk.

Fra : Mads

Dato : 02-01-05 16:32

On Sun, 02 Jan 2005 16:21:23 +0100, bb
<vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Måske bruger den lidt mindre blæk.

Ikke ifølge Canon's egne specs på maskinerne.
Der står præcis de samme tal når man sammenligner.

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 02-01-05 16:31

On Sun, 2 Jan 2005 16:03:01 +0100, "KO" <kim.mailSLETdette@c.dk>
wrote:

> [...]
>kr. Men vil helst have den biligste, hvis udprintet nærmest er identisk....

Hej

Jeg har en Pixma 4000 og den har altså også duplex print.
Den store forskel ligger i dråbestørrelsen, hvor 5000'eren
bruger mindre dråber.

Jeg har dog printet en hel del billeder ud på fotopapir med
min 4000'er og fået printet et enkelt ud på en 5000'er og
jeg kan altså ikke se forskel i kvaliteten. Ikke engang med
en kraftig lup.

En anden forskel er at Pixma 4000 både har USB og parallel
port, hvor Pixma 5000 kun har USB. men det er jo nok en
bagatel for de fleste i dag.

mvh Mads

Fra : KO

Dato : 02-01-05 17:03

KLIP

> [...]
>

> En anden forskel er at Pixma 4000 både har USB og parallel
> port, hvor Pixma 5000 kun har USB. men det er jo nok en

KLIP

Takker for infomationerne. Det gjorde nok udslaget. Var lige i Computer City
i dag, og der mente ekspedienten også at forskellen i udprintningen er meget
lille. Han nævnte så at bl.a. duplex var forskellen.

En 4000 model til mig tak

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 18:21

> [...]
City
> i dag, og der mente ekspedienten også at forskellen i udprintningen er

Begge printerer har duplex, den eneste forskel er størrelsen på blækdråberne
og udskriftopløsningen.
4000 har 4800X1200, 5000 har 9600X2400.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk