Nyt grafikkort - er på bar bund
Fra : Ncc

Dato : 01-01-05 22:26

Hej i Gruppen - og godt nytår.

I erkendelse af mit manglende talent ud i opgraderinger, tillader jeg mig at
stille et måske for jer banalt spørgsmål.

Jeg har i ca. 1 1/2 år været den yderst tilfredse ejer af en Fujitsu Siemens
computer med følgende spec:
Pentium 4, 2,6 Ghz
512 Mb Ram

Den er født med et Radeon skærmkort ver. 9200

Den har som nævnt kørt helt perfekt indtil i dag, hvor jeg installerede
spillet Medal Of Honor - Pacific Assault på dyret.

Nu er jeg stødt på det problem at mit skærmkort åbenbart ikke understøtter
DirectX 8.1 som dette famøse spil kræver.
Jeg kan derfor ikke køre hele spillet, men oplever at billedet forsvinder og
spillet kører i "baggrunden" - hvorefter det crasher.

Mit spørgsm,ål er nu følgende.
Er det muligt at opgradere dette pr. software, eller skal jeg udskifte
skærmkortet, og hvad betyder det i praksis - er det blot at pille det gamle
ud, og i sætte et nyt, eller skal andet også skiftes - bundkort m.m.

Jeg indrømmer blankt at jeg er lidt lost i dette emne, men vil gerne høre
jeres input - og også gerne forslag til et godt nyt kort (hvis nødvendigt)

Mvh
Nc

Fra : Peter

Dato : 01-01-05 23:19

"Ncc" <fam.christensen_slettes@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeres input - og også gerne forslag til et godt nyt kort (hvis nødvendigt)

Ud fra dine specifikationer, vil jeg formode du kører Win XP, og den
opgraderer til DirectX ver 9.0, så jeg tror ikke det er der problemet
ligger.
Har XP installeret driverne til dit Radeon 9200, så prøv at bruge de
originale drivere.
Bruger du de originale drivere, så søg på ATI's website for opgraderede
drivere.
Gå evt. ind på spillets website og se om det er kendte problemer du har.

Peter B

Fra : Ncc

Dato : 02-01-05 00:30

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
> drivere.
> Gå evt. ind på spillets website og se om det er kendte problemer du har.

Hej igen

Tak for input - var i mellemtiden et smut forbi ATI websitet og prøvede for
sportens skyld at downloade senest opdaterede driver. Jeg kører rigtig nok
med Win XP, og har seneste service pack installeret.

Nu virker det igen.
Takker og bukker!

Mens nu vi er ved emnet - ville der være nogen gevinst i at skifte
skærmkortet - man læser jo mange begejstrede udbrud om dette og hint i test
og andet vedr, bedre oplevelser i spil m.v.

Nc

Fra : Brian Lund

Dato : 02-01-05 03:57

> Ud fra dine specifikationer, vil jeg formode du kører Win XP, og den
> opgraderer til DirectX ver 9.0, så jeg tror ikke det er der problemet
> ligger.

Mjah, du kan ikke få et "ikke-DX9" kort til at vise DX9 effekter selvom du
installerer DX9!
Radeon 9200 er IKKE et DX9 kort! - Dog er det 100% DX 8.1 kompatibelt... :)

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-05 00:00

Ncc wrote:

Må jeg foreslå dk.edb.hardware.grafikkort ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 02-01-05 00:15

> Den har som nævnt kørt helt perfekt indtil i dag, hvor jeg installerede
> spillet Medal Of Honor - Pacific Assault på dyret.

Spillet køre fint her på det grafikkort radeon 9200 128 mb ram på( selvfølge
ikke i høj opløsning)
cpu - xp2200+
512 ram

Søren Jensen