Ny printer, men hvilken
Fra : Sorensen

Dato : 01-01-05 18:51

Jeg er på udkig efter en ny laserfarveprinter til hjemmebrug. Men jeg synes
at det ser noget uoverskueligt ud, hvad der er bedst at købe. Den skal ikke
bruges så forfærdelig meget, men skal kunne printe dvd-labels og også bruges
lidt til at printe foto ud med. Og måske indeholde en kopimaskine også. Jeg
vil bruge ca 3500-4000,- max. Hvad er en fornuftig investering her i
udsalgsmåneden.

Ib

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-05 19:25

Sorensen wrote:

> indeholde en kopimaskine også. Jeg vil bruge ca 3500-4000,- max. Hvad
> er en fornuftig investering her i udsalgsmåneden.

HP Color LaserJet 2550Ln

Jesper G. Poulsen

Fra : Sorensen

Dato : 02-01-05 11:10

Den lyder måske ikke helt forkert. Men hvad er forskellem mellem HP
ColorLaserjet 2550Ln og 2550L. Så vidt jeg kan se er der noget med RJ-45 til
forskel i specifikationerne, men hvad er det og er det den eneste forskel.
Der er jo trods alt 1400,- kr i forskel på de 2 printere.

Ib

Fra : Mads

Dato : 02-01-05 11:47

On Sun, 2 Jan 2005 11:09:40 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

> [...]
>forskel i specifikationerne, men hvad er det og er det den eneste forskel.
>Der er jo trods alt 1400,- kr i forskel på de 2 printere.

Det lille "n" står for netværk. Den ene printer har indbygget
netværkshub og det har den anden ikke.

mvh Mads

Fra : Sorensen

Dato : 02-01-05 16:13

Hvad bruger man netværk til på en printer. Det må da være nok at være koblet
op fra en computer.

Fra : Mads

Dato : 02-01-05 16:25

On Sun, 2 Jan 2005 16:12:41 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

>Hvad bruger man netværk til på en printer. Det må da være nok at være koblet
>op fra en computer.

Hvis du nu har 2 eller flere computere derhjemme, hvis du har lavet
et lille netværk imellem dem og hvis de alle skal kunne bruge
printeren, så er det jo smart at printeren kan sættes direkte til
netværkets hub eller switch. Så har alle maskiner samme adgang til
printeren, uden at en bestemt maskinen SKAL være tændt for at
fungere som printer server. Printeren kan jo samtidigt placeres
centralt da den ikke behøver at være i nærheden af en bestemt
computer.

mvh Mads

Fra : Sorensen

Dato : 02-01-05 17:01

Ja, det kan der jo være noget om. Men jeg kan vist godt undvære den
mulighed, så jeg kan vist godt nøjes med den billige.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 20:35

"Jesper G. Poulsen" >>

> HP Color LaserJet 2550Ln
Jeg har lige købt en 2550L til ca 2650 ogf så har jeg sat min TRENDnet
te100P1P på den kan skaffes for 486Kr

grunden til jeg købte en HP var at selv da den var dyre (ca 28-2900)
rengnet jeg på at efter første skift af alle 4 toner ville den være bilger
end de billigste !
Og så betyder det jo også noget at når du skal haven en ny toner enhed så
skal du kun have 650-700kr op af lommen frem for 1000-1100kr

Men den er STOR! og den rykker i bordet når den skriver ud.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-05 13:03

Kai LJ. Rasmussen wrote:

> Men den er STOR! og den rykker i bordet når den skriver ud.

Den understøtter også både PCL og PS

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 18:15

> Den understøtter også både PCL og PS
Tja ... det forstod jeg jo ikke helt men jeg læste at den underståtter Unix
og det ser jeg som Linux hvis ejg en dag skulle få løst til det

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 13:15

Kai LJ. Rasmussen wrote:

> Tja ... det forstod jeg jo ikke helt men jeg læste at den

PCL = Printer Control Language - en defacto-standard for styring af
printere (HP står bag PCL).

PS = PostScript - ligeledes en defacto-standard. Denne gang er det
Adobe der står bag (projektet startede hos Xerox).

> underståtter Unix og det ser jeg som Linux hvis ejg en dag skulle få
> løst til det

PCL og PS er understøttet af alle operativsystemer, fra AmigaDOS til
Linux.

Jesper G. Poulsen