Kan ikke komme i win efter boot
Fra : Ivan

Dato : 31-12-04 09:56

Dav i gruppen

Min pc opførere sig underligt, efter boot kan jeg ikke komme ind i win xp
pro, musen står bare med timeglaset og der sker ikke en sk.... tastetur er
froset kan intet med med taster eller mus, jeg kan køre rundt med mus men
ikke åbne noget ej heller lukke. Når jeg genstarter og går i fejlsikkeret
tilstand kan jeg det hele, eller det man nu kan i denne tilstand, der virker
taster og mus som det skal. Jeg har ikke install noget nyt hardware eller
software.
Hvad er der galt.

godt nytår til alle

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 31-12-04 10:51

Hvis du trykker ctrl+alt+del reagerer maskinen så på det?

og i så fald, vil du muligvis kunne se hvilket program der hænger.

/Morten

Fra : Ivan

Dato : 31-12-04 17:46

"Morten Linder (2600)" <morten@linder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du trykker ctrl+alt+del reagerer maskinen så på det?
>
> og i så fald, vil du muligvis kunne se hvilket program der hænger.
>
> /Morten
Nej jeg kan ikke bruge taster overhovedet.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-12-04 11:25

> [...]
virker
> taster og mus som det skal. Jeg har ikke install noget nyt hardware eller

Det kan være et driver problem der får computeren til at hænge.
Prøv når du starter op i fejlsikret tilstand, at fjerne sådan noget som
netværkskort og andre unødvendige enheder (ok de er jo nok ikke unødvendige
på den måde, men lige i det her tilfælde er de ).
Eller Morten skriver, kan det være et program der hænger i opstarten, så må
du en tur i msconfig og slå programmer fra der, brug evt.
udelukkelses-metoden (tager lang tid, men hvis det kommer til at virke så er
det jo det værd).

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 31-12-04 11:28

Men tror hurtigt vi bliver enige om, at det kan være temmelig besværligt at
fejlsøge på via usenet :)

/Morten

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-12-04 12:17

> Men tror hurtigt vi bliver enige om, at det kan være temmelig besværligt
at
> fejlsøge på via usenet :)

Ja det tager ikke lang tid at blive enige om

Mvh
Benjamin

Fra : Ivan

Dato : 31-12-04 17:49

> [...]

> du en tur i msconfig og slå programmer fra der, brug evt.
> udelukkelses-metoden (tager lang tid, men hvis det kommer til at virke så

Jamen så må jeg jo en tur (taj mon en tur kan gøre det;) ind i msconfig og
slå programer fra, one by one.
Ja det kan tage tid at fejfinde via usenet, men det kunne jo være at
manden/kvinden lige sag og har haft dette problem, der må jo være andre end
mig der har/haft dette bøvl.
Tak for forslag.