Maxtor harddisk garanti ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-04 18:02

Hej

Min maxtor disk (6Y160P00 / 9+ 160GB) er blevet skidt, her til morgen
lød den gudhjælpemig som en telefon der ringer og nægtede at spinne
op.

Efter jeg fik den ud af kassen og gav den et let klask spandt den op
men nu tør jeg jo ikke bruge den mere. (Har klonet den overpå en anden
disk) ..

Nå men spørgsmålet går sådan set på garanti, jeg læser inde på
edbpriser at der er 3 års garanti ved nykøb og det var sådan set også
det jeg regnede med men hvis jeg går ind på www.maxtor.com og taster
serienummeret ind så siger den at garantien udløb for et lille år
siden og dermed er garantien altså kun 1 år..

Nogen der ved om det kan passe der virkeligt kun er 1 år på sådan en
disk ?

Den er vist lidt under 2 år gammel men gælder den almindelige garanti
/ reklamationsret så jeg kan få den byttet hos forhandleren

Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-12-04 18:14

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> crashed Echelon
writing news:etc8t0hrms2hcravmotr3ctse1oeb1hft0@4ax.com:

> Den er vist lidt under 2 år gammel men gælder den almindelige garanti
> / reklamationsret så jeg kan få den byttet hos forhandleren

Du kan altid anvende forhandler garantien hvis den er under 2 år gammel,
men husk lige hvordan bevisbyrden ligger.

ellers http://shor.ter.dk/347272592 (Maxtor Warranty period side)

--
Bjarke Andersen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-12-04 13:23

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> serienummeret ind så siger den at garantien udløb for et lille år
> siden og dermed er garantien altså kun 1 år..

Det er rigtigt at der nu er 3 års garanti på Maxtor diske, men det gælder
kun for diske købt efter den 14. septemper 2004.
Alle diske købt før er der kun 1 års garanti på fra Maxtors side, det sidste
år står forhandleren for.

Mvh
Benjamin