Ultra DMA 2 kun?
Fra : Ulrik

Dato : 29-12-04 09:35

Jeg har lige sat følgende i min maskine:

Bundkort: Asrock K7VTA4+ (Bios 1.30)
CPU: AMD Duron 1200 Mhz
Ram: 1 x 256Mb DDR400

Men har et spørgsmål...

Mine harddiske står kun til Ultra DMA 2 i min enhedshåndtering i WinXP,
men de skulle understøtte ATA/133 og det er Ulta DMA 2 da ikke?
- har ikke så meget styr på Ultra DMA begrebet. - i bios er Ultra DMA sat
til auto på
diskene, og mine diske understøtter ATA/133.

Hvad hastighed køre mine disk i Ultra DMA 2 ?
- og hvad er optimal hastighed i denne sammensætning?

På forhånd tak, og godt nytår.

--
MvH

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk

Fjern xx efter uac

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 29-12-04 11:02

Ulrik wrote:

> [...]
> - har ikke så meget styr på Ultra DMA begrebet. - i bios er Ultra DMA sat
> til auto på diskene, og mine diske understøtter ATA/133.

Har du sat nogle gamle 40-leder fladkabler mellem dine diske og
bundkortet?
40-leder fladkabler understøtter kun til og med UltraDMA 2.