Driftsomkostninger på en farvelaser
Fra : Martin Sand.

Dato : 28-12-04 21:53

Jeg er på udkig efter en prisbillig farvelaserprinter til hjemmebrug. Helst
en HP.
Nogen der kan give et bud på hvad det koster at printe en gennemsnitsside ud
i forhold til en s/h laserprinter?

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-04 22:26

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>en HP.
>Nogen der kan give et bud på hvad det koster at printe en gennemsnitsside ud

Ifølge AOD's printertest i augustnummeret skal du regne med en sidepris
på 18 øre for s/h og 71 øre for farve med en HP Color Laserjet 2550L

<mlr>

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 28-12-04 22:28

Hej Martin.

Alt efter dækning osv..

Der hvor jeg er ansat koster det ca. 47 øre incl moms at lave en gennemsnits
udskrift på en HP 4550..

det er med følgende dækning (Kan udlæses af printeren)

sort 5,2 %
cyan 3 %
magenta 3 %
yellow 3%

Så er der i prisen taget højde for skift af tromle, overføringsbælte og
fuserkit og investering i printer med en forventet levetid på 400.000
udskrifter...

På vores S/H HP 4150 printere er det 7,2 øre pr. udskrift med en
gennemsnitlig dækning på 2% (Udlæst af printeren)

I den beregning er der taget højde for udskiftning af printeren efter
200.000 udskrifter.

Så en farve udskrift er 7 gange så dyr i vores tilfælde, men det afhænger
naturligvis af dæknings %

-Niels

Fra : Esben

Dato : 29-12-04 00:18

"Niels C. Grønlund" <ikke.eksisterende@annonym.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 200.000 udskrifter.
>
> Så en farve udskrift er 7 gange så dyr i vores tilfælde, men det afhænger

Er det samme typer dokumenter I skriver ud på 4550- og 4100-printerne?

--
Esben

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 29-12-04 10:19

Esben skriver...

> Er det samme typer dokumenter I skriver ud på 4550- og 4100-printerne?

Nej det er det ikke helt.... Farve printeren bruges også til andre ting. Så
som power point præsentationer og lign.

Og de S/H printere skriver ting som girokort, lister fra vores AS/400 og
mange andre ting. Det ville jeg aldrig sætte HP 4550 til at lave.

Men jeg har et regneark, hvor du kan ændre på dækningsprocenter osv. Og så
lave dine egne beregninger.

Niels

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 29-12-04 10:31

"Niels C. Grønlund" <ikke.eksisterende@annonym.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så er der i prisen taget højde for skift af tromle, overføringsbælte og
> fuserkit og investering i printer med en forventet levetid på 400.000

Hvad koster en side fuldfarve?

Br,
Morten

Fra : Anders F

Dato : 29-12-04 12:04

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
> "Niels C. Grønlund" <ikke.eksisterende@annonym.dk> wrote in message

> Hvad koster en side fuldfarve?

20-30 gange så meget i toner
(men ca. det samme i afskrivninger)
/A

Fra : Anders F

Dato : 29-12-04 12:06

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> 20-30 gange så meget i toner

Arh, ok der er vel separate tonerpatroner i sådan en svend, så tallet er nok
nærmere 5-7 gange.... (my mistake)