Valg af billigste udbyder til fastnet tele~
Fra : Bettina&Fillip

Dato : 13-02-05 22:01

Hej NG

Jeg har et kononihavehus og ønsker at oprette fastnet nummer. (Påkrævet for
at få ADSL).
TDC tager 950,- (850,- ved online bestilling) for oprettelse og 357,- i
kvartalet i abn. Det synes jeg er dyrt. Kan se at Tele2 tager nogenlunde det
samme.
Hvor er det billigst at få oprettet? Og hvem har billigst abn.?

Er meget interesseret i IP telefoni via min ADSl forbindelse 512/128,
derfor søger jeg den billigste fastnet oprettelse og det billigste abn.

På forhånd tak for hjælpen.

Venligst

Fillip

Fra : Don

Dato : 13-02-05 22:38

Hej.

Er du sikker på, at det er påkrævet, at du opretter fastnet ? Det er kun
TDC der kræver det.

Med hensyn til IP-telefoni, er Musimi din ven. En flad femmer i
abonnement og billige minutpriser. De slår sig op på at være for 'for
den teknisk interesserede nørd', men i virkeligheden er det ret simpelt.
Eneste ulempe hos Musimi er, at du må oprette et nyt nummer, for de kan
ikke portere dit gamle.

Der findes en lang række udbydere, som alle sammen har hver deres
specielle prisstruktur, og fælles for dem alle er, at man kan ringe
gratis til udbyderens andre kunder - inden for samme selskab.

Nogle få af dem, herunder Musimi og Redspot, laver peering-aftaler, så
man kan ringe gratis til andre selskabers kunder. Og efterhånden som
IP-telefonien bliver mere udbredt, må det forventes, at disse bliver de
billigerer og billigere i løbende omkostninger.

Tjek her:

http://www.musimi.dk
http://www.redspot.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-02-05 23:00

Don wrote:
> Er du sikker på, at det er påkrævet, at du opretter fastnet ? Det er
> kun TDC der kræver det.

Nej. Det er stort set alle der kræver det, bortset fra CyberCity, og de
tilbyder det kun fra de centraler hvor de har deres eget udstyr. Tiscali kan
vist også noget - men de er jo lige blevet købt af Tele2, så må vi jo se
hvad der sker.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 14:08

Don wrote:
> Hej.
>
> Er du sikker på, at det er påkrævet, at du opretter fastnet ? Det er
> kun TDC der kræver det.

Vrøvl, de andre kan ikke oprette ADSL uden der er et tlf abb. Pånær et par
steder i landet hvor de selv har centraludstyr

--
Calle.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 14-02-05 13:58

Bettina&Fillip wrote:
> [...]
>
> Er meget interesseret i IP telefoni via min ADSl forbindelse 512/128,
> derfor søger jeg den billigste fastnet oprettelse og det billigste abn.

Check
http://www.teleprisguide.dk/forside.asp

og vælg 1 minut om dagen i telefon og tryk beregn. Så vil du finde ud af
at det blligste er et TDC miniabonnement til 287 kr/kvartal.

http://www.teleprisguide.dk/abonnement.asp?subscriptId=4360

Fra : JJ

Dato : 14-02-05 14:48

> [...]
>
> og vælg 1 minut om dagen i telefon og tryk beregn. Så vil du finde ud af
> at det blligste er et TDC miniabonnement til 287 kr/kvartal.

Der står 329 når jeg beregner, men de 287 er måske uden moms ?

selvom det med moms giver 358,-

vh
jeppe

Fra : Erik Dan

Dato : 14-02-05 15:42

"JJ" <something@else.dk> wrote in message

> Der står 329 når jeg beregner, men de 287 er måske uden moms ?
>
> selvom det med moms giver 358,-
> ----------
Det koster 287kr incl, moms
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_fast_pris_abo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-05 17:33

"Niels Elgaard Larsen" <bov@agol.dk> wrote in message

> og vælg 1 minut om dagen i telefon og tryk beregn. Så vil du finde ud af
> at det blligste er et TDC miniabonnement til 287 kr/kvartal.

Men et miniabonnement kan man ikke få adsl på...! det er i hvertald noget
jeg læste dengang det kom frem..

Fra : Bettina&Fillip

Dato : 14-02-05 21:59

Takker for de gode og hurtige input.

Mvh

Fillip

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-02-05 13:21

Bjarke Hansen wrote:
> "Niels Elgaard Larsen" <bov@agol.dk> wrote in message

> Men et miniabonnement kan man ikke få adsl på...! det er i hvertald noget
> jeg læste dengang det kom frem..

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand_1.pdf:

==
22. Tillægsvilkår for internetadgang via ADSL med fastnet
Februar 2004
Fastnetabonnementsaftalen kan ikke bestå i et TDC mini-abonnement eller i et
hvilende abonnement, jf. abonnementsvilkår for TDC's telefonitjeneste og
TDC's ISDN-tjeneste pkt. 1.B og pkt. 10.
==

Skyldes nok:

http://www.itst.dk/wimpblob.asp?objno=118385377, par 24,2

DVS, TDC vil og skal ikke levere ADSL hvis man har et mini-abonnement.
Men så vidt jeg kan se, står der ikke at man ikke kan få ADSL hos andre
end TDC.

--
Niels