Ødelagt hovedbund pga. permanent
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 13-02-05 21:34

Efter en permanent for en måneds tids siden, er min hovedbund helt ødelagt,
tør og kløende og jeg kan i perioder kradse dødt væv væk, hvor det så
bløder....
Jeg har forsøgt med olivenolie kur, men uden synderligt resultat, nogen gode
råd til hvordan jeg får hovedbunden tilbage til det normale?
(jeg sværger aldrig mere at blive permanentet, men det skulle altså lige
prøves

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Helle

Dato : 13-02-05 22:27

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:420fb9b1$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> råd til hvordan jeg får hovedbunden tilbage til det normale?
> (jeg sværger aldrig mere at blive permanentet, men det skulle altså lige

Åh hvor jeg kender det! Det er vigtigt du går til frisøren og får købt dig
en shampo, en balsam og en kur til tør og ødelagt hovedbund. Klø for guds
skyld ikke i hovedbunden da det kun bliver værre!
Jeg måtte bruge mange penge på shampo, balsam og kur da jeg stod i din
situation.

Derudover sprayede jeg min hovedbund med noget beroligende aloe vera.
Men shampo og balsam samt kur er et MUST og skal påbegyndes omgående.

Held og lykke med det

mvh Helle

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 14-02-05 17:12

<klip Det er vigtigt du går til frisøren og får købt dig
> en shampo, en balsam og en kur til tør og ødelagt hovedbund.
</klip>
og andre glimrende råd....

Tusind tak for rådene, jeg synes bare et eller andet sted, at bruge oceaner
på hårprodukter hos den frisør, der har permanentet det, UDEN at give info
om at den slags kunne forekomme....jeg mener, først ødelægger hun min
hovedbund, bagefter sælger hun mig produkter der kan genoprette balancen....

Men det er en anden snak, jeg går straks i gang med rådene, men springer
lige en læge over, da det virker en smule overdrevent lige pt.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-02-05 17:58

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:

> [...]
> at give info om at den slags kunne forekomme....jeg mener, først
> ødelægger hun min hovedbund, bagefter sælger hun mig produkter der

nu vil jeg lige slå et slag for frisørerne....

de fleste mennesker i dag VED at der er kemi i permanent væske..... de
fleste mennesker i dag VED at der kan forekomme allergiske reaktioner på
diverse ting man kommer i og på huden.....
og selvom frisøren garderer sig nok så meget, så kan hun jo ikke tvinge folk
til at huske at få foretaget en allergi test med produktet inden hun putter
det i hovedebunden på kunden....

hvis man er allergisk anlagt, bør man selv finde ud af at sige til frisøren,
"hør, jeg overvejer at få permanentet mit hår, er det sådan vi lige kan lave
en lille allergitest inden så jeg ved om jeg kan tåle jeres produkter?"
jeg kender ikke en eneste frisør der ikke ville sige "ja naturligvis" til
det....

frisøren kan ikke vide hvad du har i kroppe, og har derfor ingen ærlig
chance for at forudse at din hovedbund ville reagere på det..... det har du
derimod.....

når det er sagt, så er det min holdning at frisøren burde have tilbudt dig
MINDST en kurbehandling af hovedbunden på salonen, og et eller to produkter
til hjemmebrug, uden beregning..... om ike andet så for at vise anger.....
for selvom hun ikke kan forudse det, så har hun stadig et ansvar, i samme
øjeblik hun sælger dig permanenten....

men derudover er det ALTID en god ide at teste permanentvæsker og farver
indne man begynder på at bruge det.... eller selv tage ansvaret for at
allergiske reaktioner kan forekomme..... du har jo altså selv valgt at få
det gjort, og det skulle undre mig meget hvis du slet ikke har haft nogen
reaktion under behandlingen, og dermed havde alle muligheder for at gøre
frisøren opmærksom på at der foregik ngoet ikke helt normalt....
--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 14-02-05 21:26

> når det er sagt, så er det min holdning at frisøren burde have tilbudt dig
> MINDST en kurbehandling af hovedbunden på salonen,
> http://www.dkshadowfax.dk

</klip>

Tja, idag fortæller hun mig at jeg skulle have haft noget
specialshampoo...never mind, jeg finder ud af det, men oplever det ikke som
allergisk reaktion, mere som total udtørret hovedbund...

Så blev jeg så klog, og fik lige kikket lidt på din lækre kat Sweety, nøj,
hvor jeg synes rigtigt godt om ham (kan ikke så godt med persere, sorry)

Tak for info og råd og mening :)

hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-02-05 07:58

> [...]
> specialshampoo...never mind, jeg finder ud af det, men oplever det
> ikke som allergisk reaktion, mere som total udtørret hovedbund...

udtørret hovedbund eller ej, så er det en reaktion som frisøren ikke kunne
forudse....
jeg kan da fortælle at jeg i min tid som frisør kun har haft en "underlig"
reaktion på en permanent, og det var en pige hvis hovedbund kogte op i en
alergisk reaktion under selve permanenten...... vi behandlede den med det
samme med et kløestillende liniment fra Wellas SP serie som indeholder
aloevera.... og det gik fint efter det.....
men det er sådan set bare for at fortælle at man kan arbejde et helt liv som
frisør, og ikke opleve noget, og så pludselig kommer der den ene kunde der
bare reagerer meget voldsomt....

> Så blev jeg så klog, og fik lige kikket lidt på din lækre kat Sweety,
> nøj, hvor jeg synes rigtigt godt om ham (kan ikke så godt med
> persere, sorry)

hehe persere er en smagssag... det er heldigvis min erfaring, at når man
møder dem IRL, så fænges man af dem*G* men indrømmet.... sweety har sin helt
egen charme*G* har faktisk overvejet at tage ham med på udstilling næste
gang*G*

> Tak for info og råd og mening :)

your welcome....

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-02-05 14:22

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42111ad0$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hvor jeg synes rigtigt godt om ham (kan ikke så godt med persere, sorry)

Huh... Jeg kan selvfølgelig ikke love, at det virker på dig, og det kan
måske også efterhånden være svært at finde. Men den helt almindelige flade,
billige æg shampoo fra Brugsen, uden Balsam og hvad ved jeg.
Den er for mit vedkommende, nærmest et mirakel middel, som afhjælper stort
set alt.... Så man kan mærke at man bliver våd i hovedbunden, hvis det
regner, og ikke bare kan høre, at det trommer på det tag, alle disse
underlige balsam'er lægger oven på en. Prisen er næsten ikke til at
overkomme, jeg tror sgu det koster hele Kr 10,- pr liter. Ellers må du
selv ud og lede, efter noget ( Uden balsam ). At skylle håret i eddikevand,
tager du nok heller ingen skade af.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kit

Dato : 17-02-05 15:10

On Wed, 16 Feb 2005 14:21:30 +0100, "Benny Mortensen 9380"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

.. Men den helt almindelige flade,
>billige æg shampoo fra Brugsen, uden Balsam og hvad ved jeg.
>Den er for mit vedkommende, nærmest et mirakel middel, som afhjælper stort
>set alt....

Hej, hvad hedder den shampoo? I Brugsen anede de ikke hvad jeg talte
om

Vh Kit

Fra : G.B.

Dato : 17-02-05 16:55

Kit <nospam@ingenmail.com> skrev i meddelelsen

> ...(snip)... I Brugsen anede de ikke hvad jeg talte om

Nej, det kan man næppe forundres over. Hvad kan man forlange af en
diskenspringer? Ikke meget i dag...

Det får mig til at tænke på en episode, jeg var ude for i "økologiens
barndom" (nåja, ca. 12-14 år siden), i et supermarked på Amager:

Jeg kiggede efter øko-æg, og der var kun én slags, fra æggeproducenten
"Heslegård". OK, jeg får fat i uddeleren, og spørger om de ikke har
økologiske æg?

Hvorpå flejnerten svarer: "De ER da økologiske. Du kan jo selv se, at der
står "Helsegård" på pakningen..."

Behøver jeg at sige, at det var sidste gang jeg handlede i den
forretning?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-02-05 22:59

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev

> Det får mig til at tænke på en episode, jeg var ude for i "økologiens
> barndom" (nåja, ca. 12-14 år siden), i et supermarked på Amager:

Sjovt nok tænker mange at økologi er noget nyt, men vi skal da ikke mange år
tilbage i forige århundrede, før alt blev dyrket økologisk.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : G.B.

Dato : 18-02-05 00:09

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen

> mange år tilbage i forige århundrede, før alt blev dyrket økologisk.

Nej, dengang dyrkede man bare. Ikke "økologisk", da selve begrebet netop er
splinter-nyt i historisk sammenhæng. Man spekulerede ikke nærmere over de
dybere sammenhænge i det 19. århundrede og før, man gjorde bare, som
empirien foreskrev (dvs, som man "altid" havde gjort).

GB

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 19-02-05 12:47

"Kit" <nospam@ingenmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <wrapup1@kittymail.com> wrote:
>
> . Men den helt almindelige flade,
>

> Hej, hvad hedder den shampoo? I Brugsen anede de ikke hvad jeg talte

Helt ærligt, så tror jeg ikke engang den hed noget, andet en Egg Shampoo, og
blev solgt i 1 liters flasker...
Der er / var ?? også en fabrik i Thisted, der lavede en der hed Æbleblomst,
den var også ret god.... Men snif lige til den, er den meget kraftig i
duften, så fortynd den 100 % med vand... Det kan du i øvrigt med fordel,
gøre ved de fleste. For der er alt for meget sæbe og alt andet godt, i
langt de fleste shampoo's. For mit eget vedkommende, undgår jeg alt, hvad
der indeholder Balsam.... For som sagt, jeg vil gerne mærke de regner...
Hvis det var Guds vilje, at hår skulle være vandtæt, så havde vi fået hår af
plastic.... Men kig på de aller billigste hylder, men som jeg skrev, den kan
være svær at finde.... Den har sådan en flot gylden farve... ( Altså
shampoo'en... Ikke flasken ...).

M.V.H.....Benny..

Fra : Nana Sørensen

Dato : 14-02-05 23:21

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4210cdb0$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Men det er en anden snak, jeg går straks i gang med rådene, men springer
> lige en læge over, da det virker en smule overdrevent lige pt.

Lige noget... Tit forværrer man problemet ved at kradse i det.
Køb noget lokalbedøvende gel på apoteket. Det LINDRER og køler, så man ikek
drømmer om det.
Dengang hvor jeg fik flettet garn i mit hår jævnligt. (900 gr garn flettet
ind i mit eget hår) havde jeg altid lige en dag eller to, hvor min hovedbund
bare brokkede sig og kløede som en sindssyg. Det skallede også en del. Der
var det lokalbedøvende liniment bare GULD værd. Det gav lige hovedbunden den
lindring og ro til at komme sig.

Fra : Kit

Dato : 14-02-05 00:30

On Sun, 13 Feb 2005 21:33:55 +0100, "Heidi, Miver og Mulle's mor"
<katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote:

>Efter en permanent for en måneds tids siden, er min hovedbund helt ødelagt,
>tør og kløende og jeg kan i perioder kradse dødt væv væk, hvor det så
>bløder....

Jeg synes, du skulle gå til din læge, som kan give dig en henvisning
til en hudlæge.

Vh Kit

Fra : Helle

Dato : 14-02-05 00:44

> Jeg synes, du skulle gå til din læge, som kan give dig en henvisning
> til en hudlæge.
>
> Vh Kit

Også en god ide

Fra : G.B.

Dato : 14-02-05 15:44

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev
i meddelelsen news:420fb9b1$0$29281$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg har forsøgt med olivenolie kur, men uden synderligt resultat,

Prøv at få fat i noget jojoba-olie (dyrt, men godt), bland op med E-vitamin
(prik hul på nogle kapsler med flydende E og klem indholdet ud, ca. 2000
mg. E til 100 ml. jojoba) og brug det på samme måde som olivenolien.