Indsætte i fil...?
Fra : Jack Frandsen

Dato : 13-02-05 18:29

Hej, jeg skal logge ip og tid i en txt fil... Men kan ikke finde ud af og
indsætte i en fil. Den overskriver kun det gamle... Nogen der kan hjælpe?
Sikkert en lille dum ting jeg har overset....
Har gjort sådan...
<?php
$tid = date("d-m-Y H:i");
$log = getenv('REMOTE_ADDR');
$count2 = file("./counters/log.txt");
$data2 = fopen("./counters/log.txt","w");
fputs($data2,"$log $tid \n");
fclose($data2);
?>

Mvh Jack

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-02-05 18:42

On Sun, 13 Feb 2005 18:28:44 +0100, "Jack Frandsen"
<jf@bryllemafia.dk> wrote:

>Hej, jeg skal logge ip og tid i en txt fil... Men kan ikke finde ud af og
>indsætte i en fil. Den overskriver kun det gamle... Nogen der kan hjælpe?
>Sikkert en lille dum ting jeg har overset....

Du mangler at kigge i dokumentationen til fopen :)
http://php.net/fopen

Her er der en liste over de forskellige modes. 'w' betyder bl.a.:
"Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the
file and truncate the file to zero length."

>$data2 = fopen("./counters/log.txt","w");

Derimod, under 'a' står der:
"Open for writing only; place the file pointer at the end of the
file."

Så prøv med:
$data2 = fopen("./counters/log.txt","a");

--
- Peter Brodersen

Fra : Jack Frandsen

Dato : 13-02-05 18:51

> Du mangler at kigge i dokumentationen til fopen :)
> http://php.net/fopen

Ups, min fejl Men mange tak!

Mvh Jack