Kemisk fodvarmer-di
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-05 16:15

Da jeg lider af diabetisk nervebetændelse i fødderne, og derfor
ikke kan holde fødderne varme under cykelturen, var jeg lykkelig,
da jeg opdagede disse kemiske varmepuder, som man aktiverer og
putter ned i støvlerne - supergodt- men, de holder kun varmen 1
time, de kan så genbruges 500 gange ved at koge dem.
mit nødråb !! findes der ikke nogle som kan holde varmen, blot 2
timer, så vil jeg være lykkelig
mvh Ebbe

NB: jeg har googlet, men ikke fundet noget bedre.
jeg ved at der findes disse små flade, de holder 4 timer, men det
er engangs, for dyrt i brug, og giver kun svag varme,
så HJÆLP

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-02-05 18:24

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>time, de kan så genbruges 500 gange ved at koge dem.
>mit nødråb !! findes der ikke nogle som kan holde varmen, blot 2

Den slags varmepuder må du under ingen omstændigheder bruge når du har
'diabetisk nervebetændelse'.

Problemet er at du mangler dele af smertesansen der skal advare dig mod
tryk og varmeskader. Du risikerer derfor at få sårskader på fødderne og
det er en alvorlig sag for en diabetiker....

<mlr>

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-05 19:11

On Sun, 13 Feb 2005 18:24:14 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:
klip

> [...]
>tryk og varmeskader. Du risikerer derfor at få sårskader på fødderne og
>det er en alvorlig sag for en diabetiker....

Tak for advarslen, men dem jeg har prøvet, bliver ikke så varme
at det kan skade, desuden bruger man dem uden på strømperne,
i mit tilfælde 2 par tykke uldstrømper, så det er jeg ikke nervøs
for. Jeg er mere vervøs for frostskader, men jeg skal have motion
for at holde mig medicinfri.
mvh Ebbe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-02-05 20:06

> [...]

>i mit tilfælde 2 par tykke uldstrømper, så det er jeg ikke nervøs
>for. Jeg er mere vervøs for frostskader, men jeg skal have motion

2 par uldsokker er en udmærket ide....

Men igen. Du skal være ekstremt varsom med de der kemiske varmere. Med
diabetisk nervebetændelse mangler du den smertesans der skal advare mod
tryk og varmepåvirkning. Så du risikerer meget let at få sårskader.

Og fodsår heler dårligt hos diabetikere, det ender ikke sjældent med
amputationer....

<mlr>

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-02-05 20:16

On Sun, 13 Feb 2005 20:06:14 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:
klip

> [...]
>tryk og varmepåvirkning. Så du risikerer meget let at få sårskader.
>
>Og fodsår heler dårligt hos diabetikere, det ender ikke sjældent med

Mange tak for oplysning og interesse.
Jeg tror dog at jeg har det i en mild grad, blodomløb er helt
normalt, jeg kan godt mærke noget, selvom jeg føler at jeg går på
vabler, og kulde og varme kan jeg udmærket føle, men igen, det
kan jo blive værre, så man skal da passe på
Tak og hilsen Ebbe

Fra : JytteJ

Dato : 14-02-05 01:54

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tryk og varmepåvirkning. Så du risikerer meget let at få sårskader.
>
> Og fodsår heler dårligt hos diabetikere, det ender ikke sjældent med

Hvor har du "ikke sjældent" fra ?? Jeg har i mange mange år kommet på henv.
steno, hvidovre diabetescenter og diabetescenteret i Esbjerg, og har yderst
sjældent set nogle med amputeret fod eller ben.
Jeg vil nu påstå at man idag er så meget obs. på lige netop det problem ved
at oplyse, give tilskud til fodplejer osv. osv. at man netop kan undgå
amputationer.

VH.
JytteJ