Søgefunktion
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 13-02-05 13:38

Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave en søgefunktion til min
hjemmeside der kan søge på flere kriterier? Jeg skal altså kunne
kæde flere søgefelter sammen så man kan intaste i et par stykker
af dem og så søger den på alle de kriterier man har indtastet.
Jeg vil gerne betale lidt for en løsning.

Det kunne måske være noget i retning af
http://www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.dbf/sen_rang.hms?fb=DBF

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per H. Jørgensen

Dato : 13-02-05 16:41

Henrik Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave en søgefunktion til min
> hjemmeside der kan søge på flere kriterier?

Hej Henrik,
jeg vil foreslå dig at kigge på http://www.freefind.com. Den er
glimrende og i udgangspunkt også gratis. Et alternativ er at lægge
et Google søgefelt ind på din side, men den søger dog kun på de af
dine sider, der er indekseret af google.

----
Per

Fra : NoMoreSpam

Dato : 13-02-05 18:41

"Henrik Rasmussen"
> [...]
> af dem og så søger den på alle de kriterier man har indtastet.
> Jeg vil gerne betale lidt for en løsning.

Hej Henrik

Hvad har du at søge i ?? Hvis du har en database liggende under siderne
er det ikke noget stort problem at lave en søge funktion der kan det
samme som den du nævner. Hvis data ligger indtastet i HTML sider
er det meget svært.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-02-05 01:05

Det kunne evt være en database. Hvis det nu f.eks. Var et .xls dokument,
kunne det så lade sig gøre? Det kan også være hvilken som helst database.
Men har, eller kan du finde et script eller en anden funktion der kan?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-05 09:22

Henrik Rasmussen skrev:

> Det kunne evt være en database. Hvis det nu f.eks. Var et .xls dokument,
> kunne det så lade sig gøre?

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Det er svært at se når du ikke citerer noget. Læs gerne siden her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> (afsnittet "Gælder der nogle
regler for nyhedsgrupperne?") - eller se linket i min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : NoMoreSpam

Dato : 15-02-05 16:51

"Henrik Rasmussen"
> [...]
> kunne det så lade sig gøre? Det kan også være hvilken som helst database.
> Men har, eller kan du finde et script eller en anden funktion der kan?

Excel dokumenter kan man osse søge i, jeg har ikke noget script liggende,
men jeg kan da lave et til dig. Hvis det er en database, er det ikke noget
problem at skrive et script.
Al den slags foregår på serveren så derfor er det en forkert gruppe at
diskutere i. Det har osse betydning for valg af teknologi om det er en
Linux eller en Windows server det skal afvikles på.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-02-05 19:20

Kan jeg ikke få din E-mail? Så kan vi aftale lidt nærmere og så kan du se et
udsnit af det xls ark der skal søges i.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-05 02:22

Henrik Rasmussen <Henrik_Razzmussen@hotmail.com> skrev:

> Kan jeg ikke få din E-mail?

E-mail fra hvem?

Når du ikke citerer noget, er det umulig at vide hvad du svarer
på, og hvem du svarer.

Her kører vi ikke på e-mail - her kører vil spørgsmål og svar -
så kan alle følge med.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk