Dansk kabeltv
Fra : Per Nielsen

Dato : 13-02-05 11:06

Er der nogen i gruppen der kører ip telefoni via subj.
Jeg kører med et 512/128 abbonoment , og ligegyldig
hvilken codeks jeg bruger hakker lyden.
Er der nogen der har erfaringer ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 18:10

"Per Nielsen" <Nordby@os.dk> wrote in message
> Er der nogen i gruppen der kører ip telefoni via subj.
> Jeg kører med et 512/128 abbonoment , og ligegyldig
> hvilken codeks jeg bruger hakker lyden.
> Er der nogen der har erfaringer ?

Dansk kabeltv er det tdc webspeed?

Hvilken udbyder til ip tlf har du?

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-02-05 19:51

Det er et kabeltv selskab , vist nok ejet af TDC men jeg er ikke sikker

ip selskabet er telefin opsat med codex 729g
Jeg fatter ikke en pind af hvad der foregår -den hakker både ved
mig(512kb/s) og ved modtager(128kb/s) , det sidste kan til del forståes ,men
ikke det første.
for øvrigt er jeg ikke sikker på om det er lykkedes at teste de andre
codex - hver gang jeg går ind i opsætningen er den flyttet tilbage til
723g - gad vide om de har sat en lås på, eller mig der ikke kan finde ud af
hvordan man bruger log-on koderne ?

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-02-05 20:40

Det er vist nok et datterselskab af tdc , men jeg er ikke sikker - de
tilbyder ip telefoni fra tdc fra april måned.
mit ip abbo er hos telefin opsat til 729
Jeg skriver godt nok at de andre codex er testet , men det er jeg nu
aligevel sikker på- hver gang jeg jeg har logget på grandstream setupsiden ,
er den sat til 729 som førsteprioitet.
måske er det mig der ikke fatter hvordan man bruger logon koderne

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 21:11

> [...]
> , er den sat til 729 som førsteprioitet.
> måske er det mig der ikke fatter hvordan man bruger logon koderne

Har du prøvet at installere x-lite på din puter, bare lige forat tjekke om
den virker den vej igennem.
Nu kender jeg ikke grandstream, bruger selv en spa2000. Men havde selv lidt
probs med at få mit ip tlf til at kører på min 256/128 linie kabeltv.
Men lykkes mig til sidst.
Vedr. codec, så kan du ikke bare vælge og vrage som du vil. Det kræver at
telfin har det pågældene codec installeret. Men efter hvad jeg selv har
testet, så bruger 11a og 11u ca 11kb/s i dl/up. og 29 ca 3-4
I min spa2000 kunne jeg stille på min jitter level. Den skal ved mig stå på
low, for at virke godt. Har du en instilling som denne?

/Kim

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-02-05 21:43

Ikke umidelbart jeg kan faktisk ikke rette noget på setupsitet , og på
telfinkontoen er der godt nok en dropdown box - og den har kun 1 indstilling
og det er standard
// Per

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-02-05 13:19

Himmel - jeg skiftede fra telefin til telsome - og det virkede i første hug
!