NEWBIE. Én linie, mange brugere
Fra : gellert

Dato : 13-02-05 00:08

Vi er et bofællesskab, hvor ti mennesker deler en analog linie med en
klik-tæller på. Er der nogen måde, hvorpå man kan overgå til ISDN og
få lavet én eller anden form for individuel regningsopgørelse for hver
bruger? Noget med forvalgskode el. lign?

mvh
/Søren Gellert

Fra : Sørensen

Dato : 13-02-05 05:14

"gellert" skrev
> [...]
> få lavet én eller anden form for individuel regningsopgørelse for hver
> bruger? Noget med forvalgskode el. lign?

Jo i kan få hver jeres telefon via et omstillingsanlæg, så får i hver jeres
nummer og der kommer en regning på hver nummer, der er dog kun 2 der kan
ringe ud af huset på een gang, ellers kræver det flere isdn linier.

Jeg ved ikke om ISDN kan trække 10 ISDN telefoner direkte, men eller køb et
lille ISDN-omstillingsanlæg så kan i også ringe gratis internt.

vh.
Sørensen

Fra : gellert

Dato : 13-02-05 21:58

Tak for hjælpen, jeg vil kigge lidt nærmere på det. Ideen var nu ikke,
at vi skulle have hver vores telefon (vi bor i et stort hus), det lyder
både dyrt og besværligt. Men hvis det er vejen frem, er det vejen frem,

mvh
/Søren Gellert

Fra : Sørensen

Dato : 14-02-05 08:21

"gellert" > skrev
> Tak for hjælpen, jeg vil kigge lidt nærmere på det. Ideen var nu ikke,
> at vi skulle have hver vores telefon (vi bor i et stort hus), det lyder
> både dyrt og besværligt. Men hvis det er vejen frem, er det vejen frem,

Det er hvist rigtig at man kun kan have 8 numre på en privat ISDN-2 men
teknikken kan sagtens håndtere 10 numre så prøv at tale med din udbyder.

Nå men hvad så med at købe en trådløs isdn-telefon med 7 ekstra håndsæt ?.

Konvertering til ISDN: 350
ISDN-trådløs med 8 håndsæt : ?.

Den rigtig billige løsning:
8 (10) telefonstik med hvert sit nummer.....brugeren sætter så jeres alm.
telefon i stikket med sit eget nummer når vedkommende skal ringe dette kan
laves for ca. 300 kr. vha. ISDN-modems.

TDC kan lave regninger på hvert ekstra-nummer uden beregning, hvert ekstre
nummer koster 25 kr. kvartal men De 2 første er gratis så det bliver 20 kr.
kvartal pr. bruger for at have egen telefon med eget nummer.

vh.
Sørensen

Fra : Hartmann

Dato : 14-02-05 07:27

"Sørensen" skrev d. 13-02-05 05:14 dette indlæg :

> [...]
køb et
> lille ISDN-omstillingsanlæg så kan i også ringe gratis internt.

Hej
Det kan det ikke, man kan MAX sætte 8 ISDN telefoner på en ISDN 2 linie.
Disse kan have hvert sit nummer men om man kan få en regning for hvert
nummer det ved jeg ikke. Et nummer koster ca 10 kr i kvartalet + abb for
det første nummer. Dog findes der vist nogle selskaber det giver gratis
numre .

Med venlig hilsen

JEH

http://www.kandu.dk/