SkypeOut spørgsmål
Fra : Joe

Dato : 12-02-05 16:25

Hejsa

Jeg har 2560/256 mbit ADSL hos cybercity.

Hvilken hardware skal jeg købe for at kunne ringe til almindelige
telefonnumre (fastnet/mobil/udland) via Skype?

Skal min PC være tændt?

Takker...

Fra : Leo Havmøller

Dato : 12-02-05 17:21

"Joe" <JoeNOSPAM@yahoo.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har 2560/256 mbit ADSL hos cybercity.
>
> Hvilken hardware skal jeg købe for at kunne ringe til almindelige
> telefonnumre (fastnet/mobil/udland) via Skype?

Hvis du ikke har en mikrofon, skal du have det eller evt. et headset.
Hvis du vil være fri af PC'en kan du overveje at købe en Olympia DUALphone.

> Skal min PC være tændt?

Ja.

Leo Havmøller.

Fra : Joe

Dato : 12-02-05 17:24

Tilbyder Skype ikke en løsning som svarer til den Telefin og andre udbydere
sælger? Altså en telefon som er sluttet til ens internetforbindelse hvor man
kan ringe uden at PCen er tændt?

Fra : Jesper Dahlsgaard

Dato : 13-02-05 13:41

> Tilbyder Skype ikke en løsning som svarer til den Telefin og andre
> udbydere
> sælger?
Nej

>Altså en telefon som er sluttet til ens internetforbindelse hvor man kan
>ringe uden at PCen er tændt?
Det kan man ikke med Skype. Hvis du vil have sådan en løsning skal du vælge
en af dem her:
http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

Med venlig hilsen
Jesper Dahlsgaard

Fra : Joe

Dato : 12-02-05 17:22

> Ja.
>
> Leo Havmøller.

Skal min PC også være tændt hvis jeg køber en Olympia DUALphone??

Fra : Soren (News)

Dato : 12-02-05 23:00

"Joe" <JoeNOSPAM@yahoo.com> writes:

> Skal min PC også være tændt hvis jeg køber en Olympia DUALphone??

Kun hvis du vil bruge den til at ringe ud med Skype .

Mvh, Soren

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 14:11

Leo Havmøller wrote:
> Hvis du vil være fri af PC'en kan du overveje at købe en Olympia
> DUALphone.
helt fri er du ikke, er det ikke noget med at basen skal i USB stikket

--
Calle.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 17-02-05 15:38

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> helt fri er du ikke, er det ikke noget med at basen skal i USB stikket

Det jeg mente var, at du er ikke bundet fast til PC'en vha. en headset
ledning.

Mvh. LEH.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-05 18:16

In article <4214ac51$0$12713$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Leo Havmøller wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
>
> Det jeg mente var, at du er ikke bundet fast til PC'en vha. en headset
> ledning.

Alternativet er eksempelvis en Sipura 1000 + DECT telefon + en
dial-out konto hos eksempelvis Musimi. Så kan du også slukke computeren.
Du kan altid for 5 kr/md få et fastnetnummer også, og dermed lade andre
ringe til dig. Det er det som skype kommer med om et halv til en helt år,
nemlig Skype-In.

Fra : Soren (News)

Dato : 12-02-05 17:19

> [...]

> Hvilken hardware skal jeg købe for at kunne ringe til almindelige
> telefonnumre (fastnet/mobil/udland) via Skype?

Du skal ikke koebe noget hardware, udover at du skal have en PC.

> Skal min PC være tændt?

Ja. Skype er et program som koerer paa din PC.

Mvh, Soren