php4 mssql stored proc parametre uden mssq~
Fra : Leif Neland

Dato : 12-02-05 09:11

jeg skal tilgå en extern mssql med stored procedures.

Jeg kan godt udføre en proc, der ikke har parametre, men hvis der skal
parametre til, skal man tilsyneladende bruge mssql_bind

Selvom online docs siger at den er available for php>=4.1.0 og jeg har
4.1.3. (Debian standard) så findes funktionen ikke. Hvad gør man så, udover
at compilere php4 selv, hvilket jeg gerne vil undgå.

show:_available_functions, der er disse mssql-funktioner til stede:

mssql_connect
mssql_pconnect
mssql_close
mssql_select_db
mssql_query
mssql_free_result
mssql_get_last_message
mssql_num_rows
mssql_num_fields
mssql_fetch_row
mssql_fetch_array
mssql_fetch_object
mssql_data_seek
mssql_fetch_field
mssql_field_seek
mssql_result
mssql_affected_rows
mssql_min_client_severity
mssql_min_server_severity

Leif

Fra : Bent Stigsen

Dato : 12-02-05 22:51

Leif Neland wrote:
> jeg skal tilgå en extern mssql med stored procedures.
>
> Jeg kan godt udføre en proc, der ikke har parametre, men hvis der skal
> parametre til, skal man tilsyneladende bruge mssql_bind

nææ, ikke lige hvad jeg ved af. Har godt nok kun prøvet det fra .NET,
men syntax ala "execute spFoo 1, 'arg2', 3" skulle være muligt fra
hvilken som helst client.

Men bind er helt klart at foretrække, da du automatiskt er beskyttet mod
sql-injections. Så jeg vil nok alligevel anbefale, at du undersøger
muligheden for en opgradering af php lidt nærmere.

> Selvom online docs siger at den er available for php>=4.1.0 og jeg har
> 4.1.3. (Debian standard) så findes funktionen ikke. Hvad gør man så, udover
> at compilere php4 selv, hvilket jeg gerne vil undgå.

En hurtig Google:
http://www.linuxcompatible.org/story38807.html
"DotDeb.org has released PHP 4.3.10 packages for Debian GNU/Linux 3.0"

/Bent

Fra : Leif Neland

Dato : 13-02-05 10:17

"Bent Stigsen" <ngap@thevoid.dk> skrev i en meddelelse

> En hurtig Google:
> http://www.linuxcompatible.org/story38807.html
> "DotDeb.org has released PHP 4.3.10 packages for Debian GNU/Linux 3.0"

Eksperimentering med kompilering på min hjemme-freebsd viser at de "basale"
mssql-funktioner kommer fra sybase-ct modulet:

mssql_connect
mssql_pconnect
mssql_close
mssql_select_db
mssql_query
mssql_free_result
mssql_get_last_message
mssql_num_rows
mssql_num_fields
mssql_fetch_row
mssql_fetch_array
mssql_fetch_object
mssql_data_seek
mssql_fetch_field
mssql_field_seek
mssql_result
mssql_affected_rows
mssql_min_client_severity
mssql_min_server_severity

Bruger jeg derimod mssql-modulet til php4 får jeg

mssql_connect
mssql_pconnect
mssql_close
mssql_select_db
mssql_query
mssql_fetch_batch
mssql_rows_affected
mssql_free_result
mssql_get_last_message
mssql_num_rows
mssql_num_fields
mssql_fetch_field
mssql_fetch_row
mssql_fetch_array
mssql_fetch_assoc
mssql_fetch_objec
tmssql_field_length
mssql_field_name
mssql_field_type
mssql_data_seek
mssql_field_seek
mssql_result
mssql_next_result
mssql_min_error_severity
mssql_min_message_severity
mssql_init
mssql_bind
mssql_execute
mssql_free_statement
mssql_guid_string

Og dotdeb.org har kun sybase-ct modulet, ikke mssql modulet.

Så det vil ikke gøre noget, jeg kommer nok til at kompilere selv.

Øv.