Lan forbindelse går død når adapter tilslu~
Fra : Per Nielsen

Dato : 11-02-05 20:14

Hej
Når jeg tilslutter min nye handytone 486 adapter , dør min
lanforbindelse , den er nyindkøbt og forbindelsen er oprettet hos telefin.
Jeg får heller ikke en klartone i telefonen.
Er der nogen der kender en løsning ?

Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-05 22:15

"Per Nielsen" <Nordby@os.dk> wrote in message
> [...]
> lanforbindelse , den er nyindkøbt og forbindelsen er oprettet hos telefin.
> Jeg får heller ikke en klartone i telefonen.

ja du er nok kommet til at sætte adabteren i en port i din hub/switch som
deles med den computer du siger forbindelsen går død på....

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 12-02-05 03:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Per Nielsen" <Nordby@os.dk> wrote in message
>
> ja du er nok kommet til at sætte adabteren i en port i din hub/switch som
> deles med den computer du siger forbindelsen går død på....

Jeg havde samme ballade. Uden jeg kan forklare hvorfor det virkede, så kørte
tingene da adapteren (handytone 286) blev flyttet fra port 2 til 4... Af en
eller anden grund stoppede routerens firewall pludselig al trafik, så prøv
at se i loggen på routeren.

Mvh

Henning

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-02-05 22:22

Jeg har fået løst problemet , som var en lidt mager brugsanvisning
kombineret med en tungnem jyde.
Det hjalp lidt da jeg "lånte" en vejledning til en D-LINK
Nu skal jeg "bare" ind og ændre lidt på codex , som nævnt har jeg kun
512/128 at gøre med. Og dem i den anden ende siger at det hakker. Og der er
ikke megen hjælp at hente på telfins hjemmeside -især ikke når man ikke er
stiv udi det engelske