JS alternativ til hover?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-02-05 20:14

Hej NG.

Jeg vil lave et tooltip på et almindeligt ord og have cursoren til at ændre
sig når der peges på ordet:

..hardWord:hover {
cursor: help;
}

Det virker fint i FF men ikke i IE.
Kan man v.h.a. noget javascript på onmouseover ændre cursoren? (og
selfølgelig tilbage igen på onmouseout).

Mvh
Stefan

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-02-05 20:37

Stefan Kristensen wrote:

> Jeg vil lave et tooltip på et almindeligt ord og have cursoren til at ændre
> [...]

Du har ikke brug for javascript. Du skal bare droppe :hover. cursor: kan
netop kun ændre sig når cursoren rent faktisk er over elementet.

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-02-05 20:54

ord">sublimation</span>

> Du har ikke brug for javascript. Du skal bare droppe :hover. cursor: kan
> netop kun ændre sig når cursoren rent faktisk er over elementet.

Hmmm... Det var da en dejlig nem løsning

Ved lidt googling fandt jeg
onmouseover="this.style.cursor='help';"
hvilket også virker. Dit svar besvarer så også mit spørgsmål om hvorfor
cursoren skiftede tilbage igen uden en onmouseout funktion.

Så mange tak for dit svar.

Mvh
Stefan

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 12-02-05 00:36

Stefan Kristensen skrev:

> [...]
>
> Det virker fint i FF men ikke i IE.
> Kan man v.h.a. noget javascript på onmouseover ændre cursoren? (og
> selfølgelig tilbage igen på onmouseout).

Der er desværre et meget stort problem her! Firefox kan sagtens lave
hover på alle elementer, men MS valgte kun at implementere den del på
links, så IE forstår kun a:hover. du kan besøge www.htmldog.com og
kigge efter son of suckerfish menuen, her bruges et lille javascript
for at få IE til at lave hover også.

Claus