Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skandiabank: Boligprioritet - et reelt alt~
Fra : Morten DH

Dato : 11-02-05 17:40

Jeg skal i banken på mandag og snakke om låneomlægning; men har efter den
positive omtale her i gruppen kigget meget på Skandiabank - og vil gerne
lige have lommen fuld af gode råd inden

Jeg har brug for en almindelig lønkonto og en budgetkonto - hvilket er meget
billigere for mig i Skandiabank; men jeg savner muligheden for et
realkreditlån og kan se deres alternativ er deres boligprioritet.... men er
det er reelt alternativ til et kortere (10-15år) realkreditlån?

Jeg vakler lidt mellem at skifte til Skandiabank og at bruge deres priser
til at presse min eksisterende bank, hvor jeg har et 10 årigt, fast
forrentet 4% lån i Totalkredit (men er pga. ændringer i min indtægt nødt til
at vælge et andet lån i en periode).

Jeg overvejer at lave et 1 årigt flexlån og betale så meget af som muligt
med min nuværende indtægt - og så satse på min indtægt har ændret sig til
det normale niveau igen inden for det år og så igen optage et fornuftigt
fastforrentet lån...

Hvad siger eksperterne her i gruppen?

Fra : Marianne & AP.Nielse~

Dato : 15-02-05 10:21

Skandiabanken er en typisk "low cost" bank basert på netbank og
selvbetjening.
Kigger du i bankens kreditpolitik, vil du opdage at der stilles store krav
til indkomst og rådighedsbeløb - rådighedsbeløb er hvad du forventes at have
til dig selv efter faste udgifter. Opfylder du ikke bankens krav, hvilket
kan blive dyrt. De fleste "normale" banker har ikke helt samme krav, og er
normalt mere fleksible når der sker ændringer i din indkomst eller
arbejdsforhold.

Skandiabanken kan være god, men se dig godt for !
Iøvrigt er variabel rente helt ok, forudsat at du kan tåle renteudsving