Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
4% obligationslån
Fra : Anita

Dato : 10-02-05 21:37

Hvornår skal vi slå til?
Skal vi fortsat have is i maven eller slå til så snart kursen ser supergod
ud?

Kursen har kortvarigt været oppe i 97,9 og ligger nu omkring 97,1.

Vi skal bruge lånet 1/4-05, men kan jo godt slå til før, hvis det viser sig
at være givtigt.
Inputs modtages gerne.

Venligst Anita

Fra : Søren Mors

Dato : 10-02-05 21:42

Anita wrote:
> [...]
>
> Kursen har kortvarigt været oppe i 97,9 og ligger nu omkring 97,1.
>
> Vi skal bruge lånet 1/4-05, men kan jo godt slå til før, hvis det viser sig

Hvis det drejer sig om lån til et hus som i har købt, så slå til nu. Det
er, efter min mening, for dumt at spille hasard med sin privatøkonomi.
Renten kan, omend det måske ikke er så sandsynligt, godt stige meget
hurtigt. En borgerkrig i Saudi Arabien med deraf følgende svigtende
olieleverancer, og vupti er finansmarkederne i panik.

Om renten stiger eller falder lidt inden for den nærmeste tid har jeg
læige så lidt anelse om som alle andre.

Søren Mors

Fra : Jacob Riis

Dato : 11-02-05 14:31

Anita wrote:
> [...]
>
> Kursen har kortvarigt været oppe i 97,9 og ligger nu omkring 97,1.
>
> Vi skal bruge lånet 1/4-05, men kan jo godt slå til før, hvis det

Jeg kan da oplyse at Sydbank forventer at der vil ske små ændringer i
renteniveauet de næste 3 måneder. Se mere her
http://www.sydbank.dk/pdf/konvertering/Konverteringsover.pdf ( de har en ny
analyse 1 gang om ugen)

--
Jacob

Fra : mogens

Dato : 11-02-05 15:47

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da oplyse at Sydbank forventer at der vil ske små ændringer i
> renteniveauet de næste 3 måneder. Se mere her
> [...]

Fin oversigt - vi går også så småt og overvejer at gå i 4% 2035 og har
skrinlagt garantilånene indtil videre.
Men vedr. spåmagerne der forudsiger renter, så får de ret i ca. 50% af
tilfældene uanset om de er bankøkonomer eller hjemmegående husmødre. Og jeg
tror met på sidstnævnte gruppe.
John

John