uro i benene
Fra : Bente Hansen

Dato : 10-02-05 23:05

Nogen der ved hvad man kan gøre ved uro i benene.
Jeg har lidt af det i mange år, men synes det har været tiltagende i det
seneste års tid.

Før i tiden kunne jeg klare det ved at gå i seng når symptomerne startede
(det hjalp ikke bare at lægge mig på sofaen, kun sengen duede.), men
efterhånden hjælper det ikke særlig meget mere.

jeg ved der er mange historier om at det skulle hjælpe at binde en uldsnor
om benene og andre mærkelige ting, men det er ikke noget sådant jeg søger.
Derimod hørte jeg i en tv-udsendelse at der findes et nyt præparat som
skulle hjælpe ganske godt. Men jeg husker ikke hvad det var. håber at nogen
kan hjælpe mig.
Det var ikke kinin.

med venlig hilsen

Bente

Fra : Jan

Dato : 10-02-05 23:46

Hej Bente,

Måske denne side kan hjælpe http://restlesslegs.dk/velkomst.asp

> Derimod hørte jeg i en tv-udsendelse at der findes
> et nyt præparat som skulle hjælpe ganske godt. Men jeg husker ikke
> hvad det var. håber at nogen kan hjælpe mig.
> Det var ikke kinin.

Kan det være denne her
http://www.dr.dk/laegen/artikler/2004/071004/uro%20i%20ben.asp ?

Mvh
Jan

Fra : Bente Hansen

Dato : 11-02-05 00:43

"Jan" <nospam@datakram.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bente,

> [...]

Ja tak det var lige præcis det fra lægens bord jeg søgte.

MVH Bente

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 03:33

"Bente Hansen" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Nogen der ved hvad man kan gøre ved uro i benene.
> Jeg har lidt af det i mange år, men synes det har været tiltagende i
> det seneste års tid.

Hold op med at drikke kaffe, og tag et magnesium-tilskud. Bare i en
periode, så skal du bare se.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Bente Hansen

Dato : 11-02-05 09:02

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> "Propaganda does not deceive people; it merely
> helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Jeg drikker ikke kaffe. Har aldrig gjort det.
-Men hvad er det i kaffen der skulle give uro i benene?

MVH Bente

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 14:39

"Bente Hansen" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen news:272d3$420c6682
$3e3d8433$18272@nf4.news-service.com:

> Jeg drikker ikke kaffe. Har aldrig gjort det.
> -Men hvad er det i kaffen der skulle give uro i benene?

Kaffe dræner kroppen for magnesium. Men man kan sagtens have magnesium-
underskud uden at drikke kaffe. Det er faktisk ret almindeligt, at danskere
er i underskud.

Magnesium er en meget vigtig faktor i reguleringen af muskelcellerne. Det
er med til at regulere calcium-flowet ind og ud af cellerne. Hvis balancen
er forkert, kan det give lægkramper og uro i benene, og da magnesiumtilskud
er billigt og uskadeligt, synes jeg da, at du skulle tage at prøve det.

Fra : mogens

Dato : 11-02-05 15:42

Eller prøv Ginkgo Biloba. Det er meget anvendt hos specielt ældre personer
til forbedring af blodcirkulation i specielt hænder og fødder. Generelt
forbedrer det blodcirkulationen, og gør derfor også at hjernen får mere ilt.

John

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 21:35

"mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i meddelelsen

> Eller prøv Ginkgo Biloba. Det er meget anvendt hos specielt ældre

Duer ikke til læg-kramper. Magnesium er billigt og effektivt.

GB
http://www.phyton.dk/urter

Fra : Bente Hansen

Dato : 13-02-05 21:04

> "mogens" <mail@mogenslunde.dk> skrev i meddelelsen

> Duer ikke til læg-kramper. Magnesium er billigt og effektivt.

> [...]

jamen det vil jeg da prøve

takker for rådet!

MVH Bente

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 11-02-05 14:00

On Thu, 10 Feb 2005 23:05:29 +0100, "Bente Hansen"
<nospam@nospam.dk> wrote:
klip
> [...]
>skulle hjælpe ganske godt. Men jeg husker ikke hvad det var. håber at nogen

Personligt bruger jeg at strække benene (som Bill Clinton),
efter hver cykel/spadseretur, og før jeg går i seng, det har
holdt mine kramper, og uroen i benene væk.
mvh Ebbe

Enhver er salig i sin tro

Englænderne byggede et dyrt observatorium i Indien
for mange år siden, for at prøve at forudsige vejrkatastrofer,
mens Inderne holdt sig på maven af grin, over de dumme
englændere, som bare kunne have slagtet en hvid ged.

Fra : Steen

Dato : 11-02-05 19:00

Bente Hansen wrote:

> [...]
> Derimod hørte jeg i en tv-udsendelse at der findes et nyt præparat som
> skulle hjælpe ganske godt. Men jeg husker ikke hvad det var. håber at

Jeg har et ben, der nogen gange spjætter. Det gør det aldrig når jeg står
op.

I de perioder, hvor det gør det, smører jeg nede ved anklen med noget aloe
vera creme der hedder msm og gel jeg ligesom blander i hånden inden jeg
smører.

Hilsen

Steen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-02-05 22:32

"Bente Hansen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvad man kan gøre ved uro i benene.
> Jeg har lidt af det i mange år, men synes det har været tiltagende i det
> seneste års tid.

Jeg er vinterbader og har i den forbindelse mødt en mand, der af sin læge
var blevet anbefalet at prøve vinterbadning som kur mod netop uro i benene.
Det bar endda den eneste grund til, at han havde meldt sig ind i
vinterbadeklubben. Og det var ikke fordi han havde lyst....

Han havde lidt af uro i benene i mange år og havde prøvet alverdens ting.
Det huede ham absolut ikke at skulle vinterbade, men uroen i benene var
uudholdelig, så han var villig til at hoppe i koldt vand for at slippe -
hvis det kunne hjælpe.

Og en solstrålehistorie er det. Allerede efter 14 dages hyppig vinterbadning
var det manden erfaring, at uroen i benene begyndte at gå væk. En måned
efter var det forsvundet og manden glædede sig til at besøge lægen igen og
berette om successen.

Om han så er den absolut eneste i verden, der har den erfaring, ved jeg
intet som helst om. Jeg kan kun fortælle dig denne ene historie fra en mand,
som ikke kun var lykkelig over at være sluppet af med sit problem, men som
endda gjorde det på en måde, der efter hans mening indebar fordele, han ikke
havde ventet at få med i købet.

Du kan da prøve....

Mvh. Lisbeth