Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån til 18-årig?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 10-02-05 14:49

Er der nogen der ved hvorhenne en 18-årig på kontanthjælp (2300 udbetalt pr
mdr) kan låne et mindre beløb? Danske bank vil ikke og diverse
internet-steder kræver over 200000 i indkomst...

Der er ingen anden gæld i øvrigt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-05 15:53

Den 10-02-05 14.48 skrev Martin / Fårevejle følgende:
> Er der nogen der ved hvorhenne en 18-årig på kontanthjælp (2300 udbetalt pr
> mdr) kan låne et mindre beløb? Danske bank vil ikke og diverse
> internet-steder kræver over 200000 i indkomst...

Familie og venner er nok din bedste satsning, ellers skal du vist ud på
det (meget) grå lånemarked.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Bjarke

Dato : 10-02-05 16:54

En kassekredit, de fleste banker smider med glæde 25.000 i nakken af dig.

/Bjarke

Fra : ellisa

Dato : 10-02-05 17:05

"Bjarke" <bjarke@bekhojderelskerspam.dk> skrev i en meddelelse
> En kassekredit, de fleste banker smider med glæde 25.000 i nakken af dig.
>
> /Bjarke

Jeps - det fik jeg på intet andet end mit glatte ansigt og en månedlig SU.
Og jeg fortrød det lige til den dag jeg fik den konverteret til et
lån..........
Men det er rigtigt - mange banker vil hellere give kredit end lån.

/ellisa

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 10-02-05 17:32

Hvis der ikke er større indtægt så undlad at låne få et arbejde hvis det er
muligt

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 21:31

> [...]
> lån..........
> Men det er rigtigt - mange banker vil hellere give kredit end lån.

Jeg havde det omvendt. Jeg havde et mindre lån. Det var det dummeste jeg har
gjort rent økonomisk endnu, men fik det heldigvis ændret til kassekredit

Fra : Anita

Dato : 10-02-05 21:44

Michael Sørensen wrote:

> Jeg havde det omvendt. Jeg havde et mindre lån. Det var det dummeste
> jeg har gjort rent økonomisk endnu, men fik det heldigvis ændret til
> kassekredit

Samme her. Har sparet enorme summer i oprettelsesgebyrer og renter ved at
anvende kreditter i kortere perioder.

Men princippet er vel at kassekreditter kræver større selvdisciplin, mens
lån kører mere kontrolleret fra bankens side. Kassekreditten er ens eget
ansvar at få bragt ned og man bestemmer selv hvor meget eller hvor lidt man
vil afdrage hver måned.

Venligst Anita

Fra : ellisa

Dato : 10-02-05 22:13

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lån kører mere kontrolleret fra bankens side. Kassekreditten er ens eget
> ansvar at få bragt ned og man bestemmer selv hvor meget eller hvor lidt

Ja, det var præcis det der var problemet her...... Jeg skulle bruge et lån
til indskud på en lejlighed og banken overtalte mig til en kredit for at
spare stempelafgiften på et lån. Problemet var jo så, at kreditten/min konto
stod 25000 i minus hver måned - og DET kostede renter, uden at kredittens
størrelse ændrede sig nævneværdigt. Den blev nedskrevet med 500,- pr. måned,
men kostede 980,- i renter i kvartalet.
Så snart jeg fik bedre råd, ændrede jeg det til et lån med en større ydelse
og lavere renter.
Vips - væk var gælden.

Havde jeg beholdt kreditten, havde jeg nok stadig skyldt 15-20000,- på den.
(forudsat jeg ikke ændrede nedskrivningen på den)

Har jeg brug for "hurtige penge" nu og her, så plejer jeg at kunne aftale et
midlertidigt overtræk med banken. Det må max. løbe i 3 mdr, så man undgår
helt automatisk at låne mere end man på rimelig tid kan betale tilbage.

Jeg kan ikke selv sige mig fri for at have taget et kviklån - men det er
også betalt af nu, selvom det kostede dyrt. Men det var eneste mulighed på
det tidspunkt (igen, til indskud til lejlighed), da banken ikke ville låne
ud pga. min bedre halvdels RKI-registrering.

Nu vil jeg også vælge at sige, at hvis banken siger nej - så er der som
regel en god grund(ikke altid, men i de fleste tilfælde). De kender ens
økonomi og ved om ens konto er i overtræk allerede den 10. i måneden. *S*

/ellisa

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 11-02-05 15:23

Hej....
prøv nordea de gav mig og min kæreste 2*50.000 i kassekredit(1 til hver)
uden noget!!!!

Anders

Fra : Anita

Dato : 11-02-05 15:45

Anders E. Larsen wrote:
> Hej....
> prøv nordea de gav mig og min kæreste 2*50.000 i kassekredit(1 til
> hver) uden noget!!!!

Til en rente på 25% eller deromkring?

Vær meget opmærksom på rentesatserne lige for tiden. De kan let presses ned
nu hvor renten er så lav.

Venligst Anita

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 12-02-05 12:00

Hej....

ja voret rente er på 8% pa.

anders

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-02-05 12:12

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej....
>
> ja voret rente er på 8% pa.

Det er da alt for højt!

Knud

Fra : Søren Mors

Dato : 12-02-05 13:03

Knud Thomsen wrote:
> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da alt for højt!

Jeg tror ikke du finder det ret meget billigere for en kassekredit uden
sikkerhed bagved.

Søren Mors

Fra : Anita

Dato : 12-02-05 23:38

Søren Mors wrote:

> Jeg tror ikke du finder det ret meget billigere for en kassekredit
> uden sikkerhed bagved.

Vi har 3 kassekreditter på hver 50K. Giver 6,25% i rente. Vi bruger dog kun
den ene af dem i perioder.

Venligst Anita

Fra : anders majland

Dato : 15-02-05 16:12

> Vi har 3 kassekreditter på hver 50K. Giver 6,25% i rente. Vi bruger dog
> kun
> den ene af dem i perioder.

Hvis de er uden sikkerhed så er det billigt

Fra : Anita

Dato : 15-02-05 17:49

anders majland wrote:

> Hvis de er uden sikkerhed så er det billigt

Det er det. Begge dele :)

Venligst Anita

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 16-02-05 23:49