/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
10 kr. pr. minut?
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-02-05 12:05

Min veninde og jeg har begge UnoTel og ringer derfor gratis inbyrdes; i går
ringede hun til mig i Sønderborg fra Padborg (tæt på den tyske grænse) og
efter et øjeblik med dårlig forbindelse blev opkaldet afbrudt, hvorefter en
tysk kvindestemme sagde:"Die Verbindung wurde leider unterbrocken"
("Forbindelsen blev desværre afbrudt") - vi har altså været på et tysk net.

Jeg ringede så til UnoTel, men supporteren kunne ikke fortælle mig hvorvidt
stuntet ville koste os 10 kr. pr. minut.

Er der nogen hér der kan dét?

I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
stopper for dette?
--
Med venlig hilsen
Hans



 
 
MOS (10-02-2005)
Kommentar
Fra : MOS


Dato : 10-02-05 12:18

Jeg tror signalet har været en tur over grænsen. Og derfor kommer du til at
betale udenlandstakst.

Har selv været udenfor det samme (har Telmore), hvor min mobil også kan
finde på at skifte over til en Tysk
mast.

Har haft flere forskellig telefoner, og ingen havde særligt godt signal på
den DK side af grænsen, den kunne godt finde på at skifte lige før....

/MOS

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:420b3fca$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Min veninde og jeg har begge UnoTel og ringer derfor gratis inbyrdes; i
> går ringede hun til mig i Sønderborg fra Padborg (tæt på den tyske grænse)
> og efter et øjeblik med dårlig forbindelse blev opkaldet afbrudt,
> hvorefter en tysk kvindestemme sagde:"Die Verbindung wurde leider
> unterbrocken" ("Forbindelsen blev desværre afbrudt") - vi har altså været
> på et tysk net.
>
> Jeg ringede så til UnoTel, men supporteren kunne ikke fortælle mig
> hvorvidt stuntet ville koste os 10 kr. pr. minut.
>
> Er der nogen hér der kan dét?
>
> I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
> stopper for dette?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>



Hans Paulin (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-02-05 12:24

MOS skrev:

> Jeg tror signalet har været en tur over grænsen.

Jeps!

> Og derfor kommer du
> til at betale udenlandstakst.

Surt!

> Har selv været udenfor det samme (har Telmore), hvor min mobil også
> kan finde på at skifte over til en Tysk
> mast.
>
> Har haft flere forskellig telefoner, og ingen havde særligt godt
> signal på den DK side af grænsen, den kunne godt finde på at skifte
> lige før....

Hæ hæ - supporteren ved UnoTel sagde jeg ku ringe til ham igen, hvis det
var - jeg ser lige når forbruget blir opdateret
--
Med venlig hilsen
Hans



Andreas M. Hansen (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 10-02-05 12:33

> I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
> stopper for dette?
> --

Meget nemmere og bedre end det: gå ind i opsætningen på jeres telefoner og
skift "operatørvalg" fra automatisk til manuel - og vælg så den opratør som
disse unoer anvender (er det tdc eller sonofon ?)
Gør du det, undgår du at samtalerne kommer på afveje, og skulle du engang få
brug for at bruge telefonen udenlands, så går du bare ind i menuen og
skifter den modsatte vej.

mvh

Andreas M. Hansen
- som også har prøvet at ringe via en tysk operator nede i Padborg (4
min.kostede en lille halvtredser..;o( )


Hans Paulin (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-02-05 12:41

Andreas M. Hansen skrev:

> Meget nemmere og bedre end det: gå ind i opsætningen på jeres
> telefoner og skift "operatørvalg" fra automatisk til manuel - og vælg
> så den opratør som disse unoer anvender

Det er 2 stk. T68i - nogen hints? - kan ikke lige finde "Operatørvalg"

> (er det tdc eller sonofon ?)

TDC

Mente osse at kunne huske at der var et trick - mente dog at det var noget
med telefonnummeret.

> Gør du det, undgår du at samtalerne kommer på afveje, og skulle du
> engang få brug for at bruge telefonen udenlands, så går du bare ind i
> menuen og skifter den modsatte vej.

Fino!

> mvh
>
> Andreas M. Hansen
> - som også har prøvet at ringe via en tysk operator nede i Padborg (4
> min.kostede en lille halvtredser..;o( )

Så ka vi sq lære det, ka vi... ;)
--
Med venlig hilsen
Hans



Rainer Schöbe (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 10-02-05 12:43

Hej Hans.

"Hans Paulin" <me@privacy.net> schrieb im Newsbeitrag
news:420b3fca$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
> stopper for dette?

Eller brug manuelt netvalg ved ophold i grænseregionen, så du undgår at
telefonen skifter til et fremmed net uden at du mærker det.

Med venlig hilsen

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Hans Paulin (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-02-05 13:53

Rainer Schöbe skrev:

> Eller brug manuelt netvalg ved ophold i grænseregionen, så du undgår
> at telefonen skifter til et fremmed net uden at du mærker det.

Det er bare lige hvor henne jeg finder dét på vore T68i'er?
--
Med venlig hilsen
Hans




Rainer Schöbe (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 10-02-05 14:27

"Hans Paulin" <me@privacy.net> schrieb im Newsbeitrag
news:420b592c$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Rainer Schöbe skrev:
>
>> Eller brug manuelt netvalg ved ophold i grænseregionen, så du undgår
>> at telefonen skifter til et fremmed net uden at du mærker det.
>
> Det er bare lige hvor henne jeg finder dét på vore T68i'er?

På en T610 kan det findes under "forbindelser" (dér hvor der er bluetooth og
infrarød) -> "GSM-netværk".

HTH.


Med venlig hilsen

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



MOS (10-02-2005)
Kommentar
Fra : MOS


Dato : 10-02-05 14:31

Gå ned i forbindelser - vælg GSM net - Søg efter et net - manuelt....

/MOS


"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en meddelelse
news:3715opF53onntU1@individual.net...
> "Hans Paulin" <me@privacy.net> schrieb im Newsbeitrag
> news:420b592c$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Rainer Schöbe skrev:
>>
>>> Eller brug manuelt netvalg ved ophold i grænseregionen, så du undgår
>>> at telefonen skifter til et fremmed net uden at du mærker det.
>>
>> Det er bare lige hvor henne jeg finder dét på vore T68i'er?
>
> På en T610 kan det findes under "forbindelser" (dér hvor der er bluetooth
> og infrarød) -> "GSM-netværk".
>
> HTH.
>
>
> Med venlig hilsen
>
> --
> Rainer Schöbe (Germany)
> http://www.rainerschoebe.de
> Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
> Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
> Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
> http://www.prepaid-dk.de
>



Hans Paulin (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 11-02-05 00:40

MOS skrev:

> Gå ned i forbindelser - vælg GSM net - Søg efter et net - manuelt....

Prøver jeg - takker!
--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 11-02-05 00:39

Rainer Schöbe skrev:

> På en T610 kan det findes under "forbindelser" (dér hvor der er
> bluetooth og infrarød) -> "GSM-netværk".

Jeg prøver at søge dér - tak skal du ha!
--
Med venlig hilsen
Hans




Hans Paulin (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 11-02-05 08:31

Hans Paulin skrev:

> Rainer Schöbe skrev:
>
>> På en T610 kan det findes under "forbindelser" (dér hvor der er
>> bluetooth og infrarød) -> "GSM-netværk".
>
> Jeg prøver at søge dér - tak skal du ha!

....dér vælger jeg (2) "Vælg net", telefonen søger og viser så en liste med 4
net med markering ud for "UnoTel", som er vores, - jeg trykker "Yes",
telefonen søger og går så væk fra menuen - right?

Betyder markeringen ved "UnoTel" at telefonen i forvejen var låst til TDC's
master?

Hvordan sætter man den op til at kunne ringe fra Tyskland?
--
Med venlig hilsen
Hans



Rainer Schöbe (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 11-02-05 10:14

Hej igen.

Hans Paulin wrote:
> ...dér vælger jeg (2) "Vælg net", telefonen søger og viser så en
> liste med 4 net med markering ud for "UnoTel", som er vores, - jeg
> trykker "Yes", telefonen søger og går så væk fra menuen - right?

Ja.

> Betyder markeringen ved "UnoTel" at telefonen i forvejen var låst til
> TDC's master?

Hm, det kunne godt være, men det kunne også betyde at det er det eneste
netværk du må/kan vælge ud af de listede.

> Hvordan sætter man den op til at kunne ringe fra Tyskland?

Enten vælger du på samme måde det bedste eller billigste netværk i Tyskland
(Det er oftest "Vodafone D2" når det handler om sms, mens "T-Mobile" når det
gælder samtaler til tyske numre. Priserne ved opkald til Danmark er næsten
de samme, men der er forskel på de enkelte nets definitioner af "normal tid"
og "fritid" og ved det respektive takseringsprincip) eller du skifter til
automatisk netvalg - det skulle du finde i en anden menu under
"forbindelse" -> "GSM-netværk".


Med venlig hilsen

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Hans Paulin (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 11-02-05 10:32

Rainer Schöbe skrev:

> Ja.

Godtså!

>> Betyder markeringen ved "UnoTel" at telefonen i forvejen var låst til
>> TDC's master?
>
> Hm, det kunne godt være, men det kunne også betyde at det er det
> eneste netværk du må/kan vælge ud af de listede.

Okay!

> Enten vælger du på samme måde det bedste eller billigste netværk i
> Tyskland (Det er oftest "Vodafone D2" når det handler om sms, mens
> "T-Mobile" når det gælder samtaler til tyske numre. Priserne ved
> opkald til Danmark er næsten de samme, men der er forskel på de
> enkelte nets definitioner af "normal tid" og "fritid" og ved det
> respektive takseringsprincip) eller du skifter til automatisk netvalg
> - det skulle du finde i en anden menu under "forbindelse" ->
> "GSM-netværk".

Fint nok - tak for din udførlige hjælp!
--
Med venlig hilsen
Hans



Calle. (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 10-02-05 15:57

Hans Paulin wrote:
> Min veninde og jeg har begge UnoTel og ringer derfor gratis inbyrdes;
> i går ringede hun til mig i Sønderborg fra Padborg (tæt på den tyske
> grænse) og efter et øjeblik med dårlig forbindelse blev opkaldet
> afbrudt, hvorefter en tysk kvindestemme sagde:"Die Verbindung wurde
> leider unterbrocken" ("Forbindelsen blev desværre afbrudt") - vi har
> altså været på et tysk net.
> Jeg ringede så til UnoTel, men supporteren kunne ikke fortælle mig
> hvorvidt stuntet ville koste os 10 kr. pr. minut.
>
> Er der nogen hér der kan dét?
>
> I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
> stopper for dette?

Hans jeg må da sige at du er lidt "uheldig" med dine telefoner for tiden.
Først telefonfis der hjemme, og så tysk pris på indenlands.
Er du altid så uheldig?
--
Calle.



Thomas B Andersen (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B Andersen


Dato : 10-02-05 18:57

Troede sådanset kun der var fri telefon mellem fastnet og mobil på Unotel??
sådan havde jeg forstået det?!

Thomas



Ole Rasmussen (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 10-02-05 22:33



Hej

"Thomas B Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Troede sådanset kun der var fri telefon mellem fastnet og mobil på Unotel??
>sådan havde jeg forstået det?!

Nej, ud over det du nævner ovenfor, er der også gratis telefoni mellem
alle tilsluttede mobiltelefoner (på samme konto) Eneste udgift er en 25
øre's opkaldsafgift.

I henhold til Telestyrelsen's nye prispjece er UnoTel Danmarks absolut
billigste mobilselskab med priser ned til 48 øre/minut.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

MOS (11-02-2005)
Kommentar
Fra : MOS


Dato : 11-02-05 09:09

Har da set Smarttalk helt ned til 25 øre/minut.

/MOS

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:8jkn01p6vv9s5elpsos1pajk8nehf0ep8n@130.133.1.4...
>
>
> Hej
>
> "Thomas B Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:
>
>>Troede sådanset kun der var fri telefon mellem fastnet og mobil på
>>Unotel??
>>sådan havde jeg forstået det?!
>
> Nej, ud over det du nævner ovenfor, er der også gratis telefoni mellem
> alle tilsluttede mobiltelefoner (på samme konto) Eneste udgift er en 25
> øre's opkaldsafgift.
>
> I henhold til Telestyrelsen's nye prispjece er UnoTel Danmarks absolut
> billigste mobilselskab med priser ned til 48 øre/minut.
>
> --
> M.v.h. Ole®
>
> IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
> Simpelt - Enkelt - Billigst



Fischer (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 11-02-05 14:48

> Har da set Smarttalk helt ned til 25 øre/minut.

Ja, men det er en kampagne, så minutprisen gælder kun i en kort periode.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Calle. (10-02-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 10-02-05 15:54

Hans Paulin wrote:
> Min veninde og jeg har begge UnoTel og ringer derfor gratis inbyrdes;
> i går ringede hun til mig i Sønderborg fra Padborg (tæt på den tyske
> grænse) og efter et øjeblik med dårlig forbindelse blev opkaldet
> afbrudt, hvorefter en tysk kvindestemme sagde:"Die Verbindung wurde
> leider unterbrocken" ("Forbindelsen blev desværre afbrudt") - vi har
> altså været på et tysk net.
> Jeg ringede så til UnoTel, men supporteren kunne ikke fortælle mig
> hvorvidt stuntet ville koste os 10 kr. pr. minut.
>
> Er der nogen hér der kan dét?
>
> I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
> stopper for dette?
Selvfølgelig skal i betale tysk pris, når i bruger tysk net. Det kan da
umuligt være deres problem, at i snorksover.
Du kan da bare sætte telefonen til manuel roaming, så låser den sig til det
net, indtil du beder den søge efter et nyt.
--
Calle.



Steven Nybo Andersen (11-02-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 11-02-05 22:00

to 10 feb 2005 12:04:34p satte Hans Paulin sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Er der nogen hér der kan dét?

Hvis det er prisen på det tyske net så, ja

> I givet fald må en opsigelse af "Udenlandstelefoni" vel kunne sætte en
> stopper for dette?

Du kan da bare sætte den til manuel søgning af netværk, så slipper du for
det problem fremover. SÅ såringer den ikke over på et andet net men bliver
på det net som du vælger at den skal være på. Ulempen er så at du bliver
bedt om at vælge netværk hvergang telefonen slet ikke kan få forbindelse
med dit valgte netværk inden for en hvis tidsgrænse men ignorerer du det så
ryger den bare tilbage på nettet når den får adgang igen.

Steven

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408939
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste