Compiler???
Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 10-02-05 08:32

Hvor kan jeg hente en gratis compiler, som er ca. lige så god som
Borland Delphi?

Er der et sted, hvor alle "plug-ins" (sig lige hvad de hedder) er
samlet, så man kan se udvalget?

Fra : Boris Jeltsin

Dato : 10-02-05 11:49

"Kristian Kjærgaard" <overgodt@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg hente en gratis compiler, som er ca. lige så god som
> Borland Delphi?
>
> Er der et sted, hvor alle "plug-ins" (sig lige hvad de hedder) er
> samlet, så man kan se udvalget?

Hej Kristian. En god alternativ til Delphi er FreePascal
(www.freepascal.org), men siden har været ude af drift den sidste stykke
tid, så du må kigge direkte på deres host-page @ Source forge:
http://sourceforge.net/projects/freepascal/

Det skal nævnes at FreePascals udviklingsmiljø er "Dos-agtig", dvs. ingen
smarte Form-designers, men der findes et front-end program til FreePascal
Compiler, som hedder "Lazarus" som kan noget af Delphi-features, du kan se
mere http://sourceforge.net/projects/lazarus/

Mvh.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-02-05 17:39

"Kristian Kjærgaard" <overgodt@yahoo.dk> wrote in message

> Er der et sted, hvor alle "plug-ins" (sig lige hvad de hedder) er
> samlet, så man kan se udvalget?

Det er sikkert komponenter, du mener, selvom plug-in til delphi mere
retteligt er en betegnelse for f.eks. coderush, castalia m.fl. som
virker inde fra IDE'et.

www.torry.net har en bunke, men der er ikke ét samlet sted.

hilsen
Uffe

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 10-02-05 20:22

"Kristian Kjærgaard" <overgodt@yahoo.dk> wrote in message
> Hvor kan jeg hente en gratis compiler, som er ca. lige så god som
> Borland Delphi?

Delphi 7 Personal fulgte med i Alt om Data Oktober-2003. Jeg ved ikke
om CD'en følger med hvis man bestiller nummeret hos forlaget (og om de
stadig kan levere nummeret).

/klaus

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 11-02-05 10:00

Klaus Jorgensen <kj@no.spam> skrev:
>Delphi 7 Personal fulgte med i Alt
>om Data Oktober-2003. Jeg ved ikke
>om CD'en følger med hvis man
>bestiller nummeret hos forlaget (og om de
>stadig kan levere nummeret).

Hvordan kommer jeg i kontakt med Alt om data?

Fra : Harald

Dato : 11-02-05 11:14

"Kristian Kjærgaard (slet AIOWO)" <overgodt@AIOWOyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11081125790.753856649510585@dtext.news.tele.dk...

> Hvordan kommer jeg i kontakt med Alt om data?

prøv www.altomdata.dk

/HK

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 11-02-05 11:30

Harald <nomail@noname.dk> skrev:
>prøv www.altomdata.dk
Aha det var smart

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 11-02-05 14:35

> [...]
>om Data Oktober-2003. Jeg ved ikke
>om CD'en følger med hvis man
>bestiller nummeret hos forlaget (og om de

Det lokale bibliotek kan ikke hjælpe mig, og jeg arbejder på Alt
om data. Men hvis det ikke lykkes at købe magasinet, er det så
lovligt hvis en anden nyhedsgruppelæser sender det til mig via e-
mail? (ved godt at spørgsmålet falder lidt udenfor gruppens
formål...)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-02-05 15:23

"Kristian Kjærgaard (slet XD8VJ)" <overgodt@XD8VJyahoo.dk> wrote in
message news:11081290850.31940599674115@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> lovligt hvis en anden nyhedsgruppelæser sender det til mig via e-
> mail? (ved godt at spørgsmålet falder lidt udenfor gruppens

Det ville det måske nok være. Bortset fra det, så vil du næppe bemærke
nogen forskel mellem D6 Personal og D7 Personal, så tag bare og download
via det link, jeg sendte.

hilsen
Uffe

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 14-02-05 11:45

Uffe Kousgaard <oh@no.no> skrev:

>Det ville det måske nok være.
>Bortset fra det, så vil du næppe bemærke
>nogen forskel mellem D6 Personal og
>D7 Personal, så tag bare og download
>via det link, jeg sendte.

Sikker? Hvad er forskellene da? Hvad er forskellene fra Delphi &
Personal og de nye (og vildt dyre) versioner?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-02-05 12:29

"Kristian Kjærgaard (slet 6ONDT)" <overgodt@6ONDTyahoo.dk> wrote in
message news:11083780700.697694071216702@dtext.news.tele.dk...

> Sikker? Hvad er forskellene da? Hvad er forskellene fra Delphi &
> Personal og de nye (og vildt dyre) versioner?

Forskellen mellem D6 og D7 er hovedsageligt mellem de dyrere versioner
(Pro, Enterprise). Derfor er personal udgaverne næsten ens. Ellers kan
du jo prøve, om du kan finde forskelle i disse dokumenter:

http://www.borland.com/delphi/pdf/del6_feamatrix.pdf
http://www.borland.com/delphi/pdf/del7_feamatrix.pdf
http://www.borland.com/delphi/pdf/del2005_feamatrix.pdf

hilsen
Uffe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-02-05 08:35

"Kristian Kjærgaard" <overgodt@yahoo.dk> wrote in message
> Hvor kan jeg hente en gratis compiler, som er ca. lige så god som
> Borland Delphi?

D6 Personal - helt gratis:
http://static.hugi.is/forritun/BorlandDelphiPersonalEdition.exe (140 Mb)

hilsen
Uffe

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 15-02-05 17:06

Uffe Kousgaard <oh@no.no> skrev:
>D6 Personal - helt gratis:
>http://static.hugi.is/forritun/BorlandDelphiPersonalEdition.exe
(140 Mb)

Hvordan får jeg så en cd-key? Jeg kan ikke finde ud af at få en
hos Borland...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-02-05 17:29

"Kristian Kjærgaard (slet GM1SY)" <overgodt@GM1SYyahoo.dk> wrote in
message

> Hvordan får jeg så en cd-key? Jeg kan ikke finde ud af at få en
> hos Borland...

http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

Nederst på siden.

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 15-02-05 17:34

Uffe Kousgaard <oh@no.no> skrev:
>http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

Ahh... nu virker lortet! Det gjorde det ikke for et kvarter
siden...