Asus P5AD2-Premium
Fra : Peter Larsen

Dato : 09-02-05 22:59

Hej Gruppe

Jeg har en fin hjemmebygget pc kørende med dette bundkort. Den har fungeret
fint hidtil.
Men lige pludselig sker følgende når man lukker WinXP ned:
PC'en lukker og slukker, selv powerlampen går ud, der går et par sekunder,
og så tænder den igen.....

Nogen der har et forslag. Husk at pc'en har kørt i lidt over en måned og der
er ikke rodet med nye hardwareenheder da problemet opstod. Derfor er det
formentligt noget software, men jeg kan bare ikke lige se hvad det skulle
være.
Måske skal et eller andet reinstalleres, men hvad?

/Peter

Fra : ziggimanDELETE_ME@ho~

Dato : 10-02-05 18:31

Hej Peter!

Jeg har et mobo magen til men har ganske vist ikke problemet. Jeg vil dog
foreslå at du i første omgang prøver at disable de mange "wake-on..."
muligheder i BIOS. Det kan f.eks. være en USB enhed der "vækker" maskinen.

/Michael

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-02-05 19:04

Jeg mener de er slukket, men checker lige ved næste boot.

Nu når du nævner den slags har jeg bemærket en anden sjov ting.
Jeg har en MS-mus optisk, så den lyser rødt når den bruges. På min gamle pc
slukkede den altid når jeg lukkede Win ned, nu lyser den altid rødt....

/Peter

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-03-05 13:54

On 10 Feb 2005 17:30:36 GMT, <ziggimanDELETE_ME@hotmail.com> wrote:

>Hej Peter!
>
>Jeg har et mobo magen til men har ganske vist ikke problemet.

Me too - på 8. dag - heller ingen problemer. Har du målt temperatur,
tjekket for vira og opdateret BIOS?

Fra : Vagn Christiansen

Dato : 12-02-05 23:31

Jeg lider lidt af det samme men med et kort af navnet P5GDC deluxe.
Men jeg valgte at sætte et PCI net kort i da jeg fandt ud af at når jeg hev
stikket ud af det interne lan så var det ingen problemer derfor
installerede jeg et internt pci kort og derefter ingen problemer men jeg
vil da også gerne vide hvis der er andre som kan fortælle hvad der måske er
galt

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-03-05 23:16

On Wed, 9 Feb 2005 22:59:02 +0100, "Peter Larsen" <news@edboen.dk>
wrote:

Hvor mange blæsere kører du med i kabinettet ? Kan du med bundkortet
styre hastigheden på en evt. chasis-fan? Jeg kan ikke rigtig gøre det
med mit bundkort.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-03-05 00:32

Jeg har en NQ 3711BL kabinetblæser, den er 120 mm.
Jeg kan ikke styre chassis-blæseren med bundkorte, kun cpu-blæseren. Det ene
stik kan vise hastigheden.

Det er også cpu-blæseseren der larmer mest, jeg har sat den til 70%
hastighed og det giver ingen problemer.

Dernæst larmer grafikkort-blæseren, den kan dog styres af et asus-program,
jeg vil istedet skifte til en køleprofil (ingen blæser).

/Peter

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:5btu21h9jdque33m3hq37lv7h8an28nlr2@4ax.com...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-03-05 13:59

On Wed, 16 Mar 2005 00:32:28 +0100, "Peter Larsen"
<news@EdboenSlet.dk> wrote:

Jeg kan desværre ikke styre grafik-kort-blæseren. Heller ikke med med
det medfølgende Asus-program til grafikkortet.

Fra BIOS kan jeg styre min kabinet-PAPST-blæser (sat op til at blæse
på 3 harddiske - Western Digital, 2 på 3.7 GB og en på 250 GB).
Med min 3.4 GHz (550) P4-processor synes jeg der bliver lidt varmt i
maskinen. Ligger og svinger på CPU mellem 51-66 grader.
Omdrejningstallet er på mellem 3080-3400 RPM.

MB mellem 45-52 grader.
PCWizard fortæller harrdiske ligger på omkring 35 grader.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-03-05 12:34

On Wed, 16 Mar 2005 13:59:28 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> [...]
>Omdrejningstallet er på mellem 3080-3400 RPM.
>
>MB mellem 45-52 grader.
>PCWizard fortæller harrdiske ligger på omkring 35 grader.

Lyder mine temperaturer for høje - nogen der har et bud på det??