Computer går i knæ pga af lydkort!
Fra : Niels

Dato : 09-02-05 19:36

Efter køb af nyt bundkort (MSI KT6 Delta), vil mit gamle Audigy 1
Platinum EX kort bare ikke virke sammen med bundkortet. System fryser
efter et styk tid og er nød til at genstarte. Og det gentager sig....
Jeg har prøvet alle de forskellige PCI slots.
Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det?

Køre XP dk
1800+ Athlon (ikke clocket)
1 GB PC2700 RAM
4 stk HD'er
Ultra 100 tx2 HD controller

Mvh Niels

Fra : Torbenth

Dato : 10-02-05 19:00

"Niels" <nwhy@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter et styk tid og er nød til at genstarte. Og det gentager sig....
> Jeg har prøvet alle de forskellige PCI slots.

Specs. for kortet:

Expansion options - Five 32-bit PCI Bus Master slots;
- Eight USB 2.0 ports (6 integrated +2 additional);
- Three IEEE 1394 Firewire ports;
- Integrated audio AC'92 v2.2;
- Broadcom Gigabit Ethernet LAN Controller

Deaktivér det integrerede lydkort. Enten i bios eller under
enhedshåndtering.

Mvh.
Torben

Fra : Niels

Dato : 11-02-05 13:22

On Thu, 10 Feb 2005 19:00:20 +0100, "Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote:

> [...]
> - Integrated audio AC'92 v2.2;
> - Broadcom Gigabit Ethernet LAN Controller
>

>Deaktivér det integrerede lydkort. Enten i bios eller under

Hej

Glemte at skrive at jeg faktisk har prøvet at deaktivere det integrede
lydkort i bios. Uden held.
Har også prøvet de nyeste Audigy drivere.

mvh Niels

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 10-02-05 19:57

jeg mindes at via-chipset og audigy lydkort har svært ved at enes.

mvh
TK

Fra : Mads

Dato : 10-02-05 20:30

On Thu, 10 Feb 2005 19:56:35 +0100, "Thomas Kristiansen"
<thomas.bk-spam-@stofanet.dk> wrote:

>jeg mindes at via-chipset og audigy lydkort har svært ved at enes.

Det er en and. VIA chipset og Audigy kort kører fint sammen.

mvh Mads

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 11-02-05 16:35

Hvor stor er din strømforsyning?