Skift til dansk 'tale'
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 09-02-05 17:51

Når jeg bruger showmessage og andre lignende funktioner står der 'Yes' eller
'No' i knapperne.
Hvordan får jeg det til at vise 'Ja' og 'Nej' i stedet for?

/Kurt

Fra : Harald

Dato : 09-02-05 19:52

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Når jeg bruger showmessage og andre lignende funktioner står der 'Yes'
> eller 'No' i knapperne.
> Hvordan får jeg det til at vise 'Ja' og 'Nej' i stedet for?

Sådan:

Application.MessageBox(PChar('Tryk J eller N'),'Spørgsmål',MB_YESNO or
MB_ICONQUESTION or MB_DEFBUTTON2);

Se win32 help for en masse andre flags.

/HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 09-02-05 22:38

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sådan:
>
> Application.MessageBox(PChar('Tryk J eller N'),'Spørgsmål',MB_YESNO or

Tak, jeg vil se om jeg kan finde hjælpen!
/Kurt

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 09-02-05 23:10

> [...]
>
> Sådan:
>
> Application.MessageBox(PChar('Tryk J eller N'),'Spørgsmål',MB_YESNO or

Det virker fint, men er der ikke en måde, så det bliver gjort een gang for
alle de steder man bruger funktionen?
/Kurt

Fra : Boris Jeltsin

Dato : 10-02-05 11:40

> Det virker fint, men er der ikke en måde, så det bliver gjort een gang for
> alle de steder man bruger funktionen?
> /Kurt

Hej Kurt

du kan lave en funktion som vidersender din besked til MessageBox, så du
slipper for at angive alle parametre hver gang. Noget i den stil:

function MinJNMsg(s:string):boolean; // Ja/Nej message
begin
Application.MessageBox(PChar(s),"Spørgsmål",MB_YESNO or
MB_ICONQUESTION or MB_DEFBUTTON2);
end;

Den kan du kalde simpelt :

MinJNMsg('Tryk J eller N");

/mvh

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 10-02-05 16:03

"Boris Jeltsin" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> begin
> Application.MessageBox(PChar(s),"Spørgsmål",MB_YESNO or

Det lyder nemmere, så det gør jeg.
Tak.
/Kurt

Fra : PØLLE

Dato : 09-02-05 20:43

Hej Kurt
| Hvordan får jeg det til at vise 'Ja' og 'Nej' i stedet for?

prøv og sætte denne streng ind i dit program og se hvad der sker;

if (Application.MessageBox(PCHAR('Der er ikke angivet, hverken "Brugernavn"
eller "Password".'#13#10+
'Dette er tilladt - men farligt'#13#10#10'Vil du stadig fortsætte
?'),'Systemsikkerhed', MB_ICONQUESTION +MB_YESNO +MB_DEFBUTTON2 )=IDNo) then
Exit;

PØLLE

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 09-02-05 22:36

"PØLLE" <jessie-peterSLET_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'Dette er tilladt - men farligt'#13#10#10'Vil du stadig fortsætte
> ?'),'Systemsikkerhed', MB_ICONQUESTION +MB_YESNO +MB_DEFBUTTON2 )=IDNo)

Umiddelbart vil jeg være noget betænkelig ved det.
Hvad gør det?

/Kurt

Fra : PØLLE

Dato : 10-02-05 19:20

Hej Kurt

Jeg kan se, at du har fået forklaring på det, jeg sendte.

PØLLE

Fra : Carsten

Dato : 14-02-05 18:00

Hej

Her er en unit som jeg har lavet der kan erstatte Borlands MessageDlg
function.

Mvh
Carsten

unit CbMsg;

interface
Uses Forms,Windows;

type
TMsgDlgType = (mtWarning, mtError, mtInformation, mtConfirmation,
mtCustom);
TMsgDlgBtn = (mbYes, mbNo, mbOK, mbCancel, mbAbort, mbRetry, mbIgnore,
mbAll, mbNoToAll, mbYesToAll, mbHelp);
TMsgDlgButtons = set of TMsgDlgBtn;

const
mbYesNoCancel = [mbYes, mbNo, mbCancel];
mbOKCancel = [mbOK, mbCancel];
mbAbortRetryIgnore = [mbAbort, mbRetry, mbIgnore];

mrNone = 0;
mrOk = idOk;
mrCancel = idCancel;
mrAbort = idAbort;
mrRetry = idRetry;
mrIgnore = idIgnore;
mrYes = idYes;
mrNo = idNo;
mrAll = mrNo + 1;
mrNoToAll = mrAll + 1;
mrYesToAll = mrNoToAll + 1;

function MessageDlg(const Msg: string; DlgType: TMsgDlgType; Buttons:
TMsgDlgButtons; HelpCtx: Longint): Word;

implementation

function MessageDlg(const Msg: string; DlgType: TMsgDlgType; Buttons:
TMsgDlgButtons; HelpCtx: Longint): Word;
Var
wButtons:LongInt;
begin
wButtons:=0;
if mbYes in Buttons then
wButtons:=MB_YESNO;
if mbNo in Buttons then
wButtons:=MB_YESNO;
if mbOk in Buttons then
wButtons:=MB_Ok;
if mbCancel in Buttons then
wButtons:=MB_OkCancel;
if mbAbort in Buttons then
wButtons:=MB_ABORTRETRYIGNORE;
if (mbRetry in Buttons) and (mbIgnore in Buttons)then
wButtons:=MB_ABORTRETRYIGNORE;
if (mbRetry in Buttons) and (mbCancel in Buttons)then
wButtons:=MB_RETRYCANCEL;

if DlgType=mtWarning then
wButtons:=wButtons or MB_ICONWARNING;
if DlgType=mtError then
wButtons:=wButtons or MB_ICONERROR;
if DlgType=mtInformation then
wButtons:=wButtons or MB_ICONASTERISK;
if DlgType=mtConfirmation then
wButtons:=wButtons or MB_ICONQUESTION;
if HelpCtx>0 then
wButtons:=wButtons or MB_HELP;
wButtons:=wButtons or MB_APPLMODAL;
MessageDlg:=Application.MessageBox(pChar(msg),'',wButtons);
end;

end.