browser detection
Fra : mayday

Dato : 21-05-01 15:31

Kan man detecte om brugerens browser er IE5.5 og ikke IE5.0 for derefter at
redirecte til en anden side hvis det er tilfældet?

Fra : Mickey

Dato : 21-05-01 15:38

"mayday" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Kan man detecte om brugerens browser er IE5.5 og ikke IE5.0 for derefter
at
> redirecte til en anden side hvis det er tilfældet?

ja - men hva sku grunden til det være ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : mayday

Dato : 21-05-01 16:23

Mickey <news002@susie.dk> skrev i en
> "mayday" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> at
>
> ja - men hva sku grunden til det være ?

At de to browsere tolker min pop-up menu forskelligt. Positioneringen i 5.5
er forskellig fra 5.0 og de nyeste Netscape versioner. Så nu har jeg tænkt
mig at gå slave vejen :(

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-01 22:14

Mon, 21 May 2001 17:23:06 +0200, skrev "mayday"
<firecracker88@yahoo.com>:

>At de to browsere tolker min pop-up menu forskelligt. Positioneringen i 5.5
>er forskellig fra 5.0 og de nyeste Netscape versioner. Så nu har jeg tænkt
>mig at gå slave vejen :(

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/browser/browser.htm

Det skulle være rimelig nemt at reducere scriptet efter dit behov.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : mayday

Dato : 22-05-01 14:18

> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/browser/browser.htm

Tak, det hjalp.
Men er det muligt ved hjælp af koden at foretage en enkelt ændring i <body>
taggen i stedet for at sende videre til ny side. Forstået på følgende måde:

If IE5.5 then: ændre body kode til noget andet end den som kommer længere
nede i dokumentet?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-01 15:35

Tue, 22 May 2001 15:18:27 +0200, skrev "mayday"
<firecracker88@yahoo.com>:

>If IE5.5 then: ændre body kode til noget andet end den som kommer længere
>nede i dokumentet?

En, der er meget skrap til javascript kan muligvis, underforstået jeg
kan ikke lave scriptet.

Den eneste kode jeg kender til det er en, som kun viser scriptet, hvis
det er IE, men det er uanset IE version, den vil blive vist.

(er brugt flere steder på min hjemmeside).

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Mickey

Dato : 22-05-01 18:04

> En, der er meget skrap til javascript kan muligvis, underforstået jeg
> kan ikke lave scriptet.

du kan jo gøre det med en
if(browser version != IE5.5){
document.write("<body osv...>");