Fejltekst i BIOS
Fra : Svend Tingleff

Dato : 09-02-05 10:38

Ved opstart af min pc fremkommer følgende tekst med rødt:
"!!The current S-ATA configuration for *Windows (R) 2000/XP only!!"
Mit bundkort er Soltek SL-BBE-F Mini Form Factor.
Min Windows er XP HE SP2, og min bios er Amibios 2003 Rev. AZ1.2 Bios Data
09/07/04 medCPU Pentium 4, 3.00 GHz.
Hvorfor den røde tekst? Og hvordan får jeg den eventuelt væk? - Jeg har dog
endnu ikke opdaget nogen problemer.
Svend

Fra : Hans

Dato : 09-02-05 11:38

Svend Tingleff wrote:
> [...]
> Hvorfor den røde tekst? Og hvordan får jeg den eventuelt væk? - Jeg
> har dog endnu ikke opdaget nogen problemer.

Hvis maskinen bare fortsætter med opstart efter at have vist den røde tekst,
er det ligemeget med at gøre noget ved det.

Bundkortet informerer dig blot om at dit SATA-setup kun virker under 2000 og
XP. Andet er der ikke i det.

Hans

Fra : Svend Tingleff

Dato : 09-02-05 11:57