javascript - fejl når der køres fra harddi~
Fra : Nikolaj Ludvigsen

Dato : 09-02-05 10:18

Som total nybegynder mht webside-opbygning er jeg nu stødt på
problemer med at "køre" simple javascripts (mouseover), som jeg
henter/kopier fra forskellige hjemmesider. Jeg har endnu ikke et
domæne så jeg tester mine html-koder mv fra harddisken i IE. Når
jeg så sætter et javascript ind, blokeres det til trods for at
det ikke blokeres når jeg fx åbner siden fra nettet hvorfra jeg
har kopieret scriptet. - Er der en go' forklaring på dette???
/N.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-05 12:27

Nikolaj Ludvigsen skrev:

> Når jeg så sætter et javascript ind, blokeres det til trods for at det
> ikke blokeres når jeg fx åbner siden fra nettet hvorfra jeg har
> kopieret scriptet. - Er der en go' forklaring på dette???

XP Service Pack 2.

En af sikkerhedsændringerne er at javascript afviklet lokalt nu
blokeres. Før du evt. slår det fra (hvis det ellers er muligt - jeg har
ikke selv XP), så tænk over hvorfor MS har indført blokeringen.

Der er sikkert XP-kyndige folk der kan fortælle hvad man normalt gør i
din situation. Jeg ville umiddelbart foreslå dig at teste på en lokal
webserver i stedet for fra harddisken. Hvis du bruger XP Pro skulle der
være en IIS-udgave med, ellers kan man hente en webserver på nettet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : belial

Dato : 14-02-05 12:19

Nikolaj Ludvigsen wrote:
> [...]
> det ikke blokeres når jeg fx åbner siden fra nettet hvorfra jeg
> har kopieret scriptet. - Er der en go' forklaring på dette???

Jeg plejer at teste det igennem min localhost, da jeg har installeret
IIS. Så er du fri for problemet.