Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Check fra udland og kontrol af denne?
Fra : Anden

Dato : 09-02-05 03:04

Hej,
Jeg håber det her er den rigtige gruppe, jeg har følgende problem/spørgsmål:
(har postet én gang, men den er ikke kommet frem endnu, så prøver igen)

Har modtaget betaling fra udland gennem en auktion på ebay (på et par
tusinde kroner)
min bekymring er, at jeg er lidt usikker på om pengene vil blive trukket
tilbage igen.
Jeg har taget kontakt til min bank, Nordea, for at høre hvordan og hvorledes
og svaret
var at pengene i princippet kan blive trukket om selv 2 år eller mere!
Pengene har i nu stået på min konto i de sidste 7 dage.

Hvordan dævlens sikre man sig i den situation jeg er? og
kan det gøres anderledes/bedre?

mvh.
Anders

Fra : Anita

Dato : 09-02-05 17:12

Anden wrote:

> Hvordan dævlens sikre man sig i den situation jeg er?

Det kan du ikke. Der vil altid være en vis risiko for at checken er
dækningsløs og banken trækker beløbet retur. Den eneste måde at sikre sig
på, er at vente med at sende varen til checken er gået igennem. Og hvis
checken ikke går igennem koster det dig endda et strafgebyr. Så den
betalingsform ken jeg bestemt ikke anbefale.

> og
> kan det gøres anderledes/bedre?

Der er nogle der benytter en bestemt deponeringskonto hvor pengene placeres
indtil køber har modtaget varen. Hvordan det helt fungerer er jeg ikke så
meget inde i.

Venligst Anita

Fra : Devilicious

Dato : 09-02-05 17:19

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan dævlens sikre man sig i den situation jeg er? og
> kan det gøres anderledes/bedre?

Du beder banken tage checken til udenlandsk inkasso. Dette skal _ikke_
forveksles med det danske inkassobegreb.
Vær opmærksom på, at

1. banken måske beregner sig et gebyr for dette
2. det kan tage ret lang tid (2 uger til en måned er vidst meget typisk).

MK

Fra : anden

Dato : 10-02-05 21:37

> 1. banken måske beregner sig et gebyr for dette
> 2. det kan tage ret lang tid (2 uger til en måned er vidst meget typisk).

tak for svarene!
min konklusion: modtag betaling i anden form næste gang.

mvh.
anders

Fra : Lars

Dato : 18-02-05 14:54

Hejsa,

"anden" <anden112@hotmail.com> wrote in message
> tak for svarene!
> min konklusion: modtag betaling i anden form næste gang.

Ja.. Paypal og lignende fungerer ret godt, er min erfaring.

** Lars

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-02-05 17:51

> min konklusion: modtag betaling i anden form næste gang.

Ja, overførsel til bankkonto er nok at foretrække eller en Western Union
overførsel.