Motorola Razr V3 kontra Samsung SGH-D500
Fra : John H.

Dato : 08-02-05 20:42

Jeg har forelsket mig i begge telefoner, men kan ikke rigtigt bestemme
mig for hvilken af dem jeg skal købe.

Samsung telefonen har større hukommelse, og efter sigende en bedre og
mere intuitiv menu. Designet er for så vidt OK, men jeg syntes den
virker en anelse for 'plastik-agtig', dette er dog baseret på reklamer,
da jeg endnu ikke har haft den i hånden.

Motorola'en er FED, men med en BETRAGTELIG mindre hukommelse, og efter
hvad jeg har kunnet læse på diverse nyhedsgrupper, hjemmesider m.m. så
er der en del små fejl, med menu, ordbog m.m.
Designet tiltaler mig dog, især det faktum at den er udført i aluminium.
Og med et kamera der tager billeder i en sådan opløsning, havde det så
ikke været hensigtsmæssigt med enten en større hukommelse, eller
muligheden for at udvide.

Jeg har tidligere, uden held, haft Motorola, men jeg er villig til at
forsøge igen.
Dkal jeg betale mere end 4000,- for en telefon, så gider jeg dog ikke
bøvle med en menu struktur der hører til i det forrige århundrede. Og
jeg gider heller ikke have en telefon, hvorfra det er nemmere at sende
en brevdue, end det er at sende en SMS.

For mig er det vigtigste en nem og overskuelig menu struktur, en
velfungerende ordbog (T9?), og muligheden fra på enkel vis at sende SMS,
MMS og eventuelt e-mails.

hvilken af ovnstående telefoner vil I anbefale, og *hvorfor*? Prisen er
ikke et spørgsmål, jeg er således ligeglad med om jeg kan spare et par
kroner på at købe en Samsung telefon, hvis jeg vil blive gladere for en
Motorola.

Håber I kan hjælpe.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 08-02-05 21:39

Vælg D500'eren.
Har selv lige fået den og, prøvet begge telefoner.
Den kører perfekt, og er hurtig i menuerne.
Og let at gå til hvis man kommer fra Nokia
Og alle små-fejl (kaleder , opkald osv.) er rettet i den nye software v7
Skal jeg sige lidt negativt om det så må det være batteri-tiden.
Min holder kun ca. 2 dage (7 dage gammel), men bliver også brugt flittigt ;)
Du kan idag få den i både sølv og sort.

Med venlig hilsen

Thomas Andersen
www.CellShoppen.dk

Fra : Kostas

Dato : 09-02-05 08:02

"John H." <not_a@valid.email> wrote in news:42091602$0$33648
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> ikke et spørgsmål, jeg er således ligeglad med om jeg kan spare et par
> kroner på at købe en Samsung telefon, hvis jeg vil blive gladere for

Det er 2 meget forskellige telefoner. Som man næsten ikke kan
sammenligne.

Hvis dine krav er ufravigelige så skal du vælge D500. V3 har nogle
småfejl og er irriterende at skrive sms'er på i starten. Man lærer det
dog hurtigt men det er stadig lidt irriterende.

V3 har større skærm som er meget bedre beskyttet pga klappen men
væsentlig dårligere kamera og hukommelse.

V3 har noget som D500 ikke har - STIL - det er den flotteste telefon på
markedet i øjeblikket synes jeg. Den er lækker at have i lommen fordi
den ikke fylder noget. Den er bare super lækker. Men den er ikke i
aluminium over hele linien. Tasterne er i alu men selve huset virker som
det er i plastic - men det er ikke til at se.

D500 er en lille prop hvor tasterne sidder meget yderligt. Den er lidt
svær at skrive sms'er på med en hånd. Den ligger ikke godt i lommen da
dem er dobbelt så tyk som V3.

Som du nok kan læse så har jeg en V3 som jeg er glad for med få
forbehold. Hukommelses problemet har jeg kun oplevet en gang hvor
telefonen blev langsom fordi den var fyldt med mange billeder og en del
sms'er.

Jeg er meget glad for den men savner lidt den funktionalitet jeg havde i
min nokia 6230. Nokias T9 ordbog er dejlig nem i forhold til Motorolas
og Nokiaen kan synkroniseres med outlook - det har jeg ikke fået min V3
til endnu.

Håber det hjælper lidt.

mvh

Kostas

Fra : Niels Hartvig

Dato : 11-02-05 20:11

Jeg har også en v3'er som jeg er enormt glad for. Hvis form-factor har noget
at sige, så er det i hvertfald al rigelig dækket

SMS er irriterende fordi jeg har været vandt til t9. v3'eren kan kun
synkronisere med Outlook hvis du køber et ekstra stykke software fra
Motorola til 30$, hvilket er skidt når nu telefonen koster 4500. Til gengæld
fungerer den software så fint...

/n