Hvilken egenskab giver vindueshøjde minus ~
Fra : Per Jørgensen

Dato : 08-02-05 19:11

Hvis jeg forspørger på

window.screen.height

kan jeg checke hvilken opløsning (højde) en bruger anvender.
Findes der en tilsvarende egenskab der giver mig arbejdsområdet
af vinduet - hermed mener jeg højde minus værktøjslinjer,
statuslinje minus menulinje?

På forhånd mange tak, hvis du kan hjælpe!!

Mvh
Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-05 20:15

Per Jørgensen skrev:

> Findes der en tilsvarende egenskab der giver mig arbejdsområdet
> af vinduet - hermed mener jeg højde minus værktøjslinjer,
> statuslinje minus menulinje?

window.innerHeight virker i Firefox og Opera, men ikke i IE.

document.body.clientHeight virker i Firefox (men sikkert kun nye
udgaver) og IE
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per H. Jørgensen

Dato : 09-02-05 09:23

> window.innerHeight virker i Firefox og Opera, men ikke i IE.
>
> document.body.clientHeight virker i Firefox (men sikkert kun nye
> [...]

Jens, det er GULD - tak!