Vis menuen i 10 sekunder før den forsvinde~
Fra : Christian

Dato : 07-02-05 23:27

Hej NG.

Jwg har en hovedmenu og når man føre musen over titlerne vises en
ny række med punkter. altså en undermenu. Denne undermenu skal
vises i maks 10 sekunder efter at brugeren ikke har musen over
linket mere... eller over undermenuen. Hvis musen føres over et
andet menu punkt skal det ligeledes fjernes og den nye undermenu
skal vises.

Jeg har lagt det op på www.ckweb.dk/home/test/

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-02-05 15:18

Hej Christian

Det virker glimrende du mangler bare lige lidt quotes. Din syntax skal
således være:

onmouseout='setTimeout("fjern(\"kalender\")", 3000);'

Jeg har med vilje ikke ændret det til 10 sekunder, det tror jeg altså er
for lang tid. Men det er jo ikke op til mig at bestemme ;)

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Christian

Dato : 08-02-05 15:54

> onmouseout='setTimeout("fjern(\"kalender\")", 3000);'

Tak for det... Det var lige det som skulle til...

Men nu er jeg bare ramlet ind i et nyt problem.

Jeg skal have timeren annuleret når man holder musen over undermenuen så
brugeren kan vælge hvilke punkter man vil selvom man ikke er hurtig.

Jeg har prøvet at kalde funktionen vis("nyheder") men det virker ikke.
Jeg skal på en eller anden måde få annuleret funktionen fjern("nyheder")
når man har musen over.
Når musen føres ud fra denne igen skal man have timeren til at kører igen
og det gør jeg bare med den gamle funktion.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-02-05 17:27

Hej

> Jeg skal have timeren annuleret når man holder musen over undermenuen så
> brugeren kan vælge hvilke punkter man vil selvom man ikke er hurtig.

Du kan hacke en løsning, men det er sikkert bedre at lave nogle mere
advancerede funktioner, men det har jeg ikke tid til lige nu (læs: gider)

Anyway, jeg ville gøre noget i stil med:
onmouseout='var timeoutKalender = setTimeout("fjern(\"kalender\")",
3000);' på selve menuen.

onmouseover='cleartimeout("timeoutKalender")';
onmouseout='var timeoutKalender = setTimeout("fjern(\"kalender\")",
3000);' på undermenuen.

Det er ikke testet, så det er ret sandsynligt at det ikke virker. Men
det er i hvert fald fremgangsmåden ;)

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk