kørebog
Fra : Not-my-mail@do-not-u~

Dato : 07-02-05 09:56

Hej.

Er der nogen som har en god skabelon til en kørebog. Det skal være et skema
som man udfylder manuelt i bilen. Alle krav fra Told og Skat vedr.
oplysninger skal ingå i skemaet.

Det ville bare være dejligt hvis der var en der lå inde med et skema, og
hvis det så kunne postes i dk.binaer så er det helt perfekt.

Mvh.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 16:34

> [...]
>
> Det ville bare være dejligt hvis der var en der lå inde med et skema, og
> hvis det så kunne postes i dk.binaer så er det helt perfekt.

Kan du ikke bare selv scanne den ind man kan få gratis hos Q8 ?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-02-05 17:31

In news:42078a67$0$12694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:
> Kan du ikke bare selv scanne den ind man kan få gratis hos Q8 ?

Hvor vanskeligt er det at investere i en kalender?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Arne Johansen

Dato : 07-02-05 18:54

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:420797db$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor vanskeligt er det at investere i en kalender?
> --
ALDI sælger dem til 30 kr

vh AJ

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 19:50

> Hvor vanskeligt er det at investere i en kalender?

Kørebogen er faktisk ret god, men til 15.12.04 brugte jeg en "kinabog" fra
Netto til en flad femmer

/karsten

Fra : [8830]Plis

Dato : 08-02-05 00:47

Har du Excel??? Så har jeg et ark...iøvrigt hentet på Microsofts
hjemmeside, der ved indtastning selv regner beløbet til afregning ud osv -
det vil jeg da gerne sende dig...men mangler en mail

Bedste hilsner

Peder Lisberg

Fra : Morten

Dato : 09-02-05 10:38

http://office.microsoft.com/da-dk/results.aspx?Scope=TC&Query=K%C3%98REBOG

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-02-05 16:31

In news:xUkOd.68$0_7.45@news.get2net.dk,
Morten <m@nospam.qq> wrote:

http://office.microsoft.com/da-dk/results.aspx?Scope=TC&Query=K%C3%98REB
OG

Hvordan kan den være et lovligt redskab?
Alt andet der har med regnskaber at gøre skal føres på en måde, så tal
ikke kan overskrives?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-02-05 19:47

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:420a2ca5$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvordan kan den være et lovligt redskab?
> Alt andet der har med regnskaber at gøre skal føres på en måde, så tal

Fordi en køreborg ikke er omfattet af regnskabsloven

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-02-05 17:01

In news:420a5ac0$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Fordi en køreborg ikke er omfattet af regnskabsloven

Okie, men er der ikke noget med at en kørebog skal befinde sig i
køretøjet?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-02-05 17:18

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:420b851e$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Okie, men er der ikke noget med at en kørebog skal befinde sig i
> køretøjet?

Det har jeg aldrig hørt om.
Hvorfor skulle der dog være krav om det? Der er ikke nogen, der kommer og
beder om at se kørebogen under kørslen.

At det så er ganske praktisk er en anden snak, men så kan man jo bare
udskrive en blank side fra Excel og fører kørslen ind i hånden. Hvis man er
en af dem, der finder tilfredsstillelse ved at lave en masse statistik og
grafer, taster man efterfølgende data ind i Excel (man kan også lade være).

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-02-05 17:59

In news:420b8941$0$301$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Det har jeg aldrig hørt om.

> Hvorfor skulle der dog være krav om det?

Ved ikke T&S stiller mange skumle krav..

> Der er ikke nogen, der
> kommer og beder om at se kørebogen under kørslen.

Enig.

> [...]
> man er en af dem, der finder tilfredsstillelse ved at lave en masse
> statistik og grafer, taster man efterfølgende data ind i Excel (man

*GG* Skal da bare have Excel installeret på PDAaen, eller den blærbare.

Fra : Ralph

Dato : 10-02-05 23:22

<Not-my-mail@do-not-use-this.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> skema
> som man udfylder manuelt i bilen. Alle krav fra Told og Skat vedr.

Nu har vores firma lige - delvist - indført firmakørsel i privatbil og
kørebog, der er et par ting jeg har fået oplyst da jeg undersøgte
mulighederne - historien er som følger:

Vi er tre partnere i et firma der laver mange ting, min historie er
simplest, jeg har en firmabil som bruges til at køre ud til kunder - over
150 rejsedage om året, Told & Skat (TS) havde heller ingen problemer med min
kørebog lavet i excel, hvor jeg dog kun havde anført antal besøg for hver
enkelt dag, hvis TS ville have dokumentation for at jeg netop HAVDE været 5
steder og kørt 400 km en bestemt dag så henviste jeg til min kalender, som
de ikke var interesseret i.

De andre to derimod havde ikke så meget kørsel, ikke så dyre biler (10.000
og 20.000 kr. værd), men kørte dog firmakørsel hver dag i bilerne, men kørte
dog også mellem hjem og arbejde - dette blev de beskattet med 25% af værdien
af fri firmabil, fair nok. MEN hvad jeg IKKE mener er fair er at TS sætter
firmabiler til en minimunsværdi af 160.000, så de skulle betale ekstra
40.000 i skat hver. HVORFOR? Og hvad hjælper det? De får selvfølgelig 80.000
oven i lønnen hver - hvilket så nedskriver overskuddet af firmaet med
nøjagtig det samme som de betaler i skat??

Mine partnere valgte herefter at købe deres "egne" biler og skrive en
regning til firmaet hver måned, så deres kørsel kan honoreres - skattefrit -
med ca. 3 kr. pr. km. Disse regninger behøver (iflg. TS i Thisted) ikke at
være særligt specificerede, blot dato, hvor man har været henne og hvor
mange kilometer der er kørt - simpelt, men let. Med andre ord, de er - i
sidste tilfælde - bedøvende ligeglade med kilometertællerstand, eller hvad
bilen ellers bliver brugt til.

--
venligst
Ralph

Fra : Nick

Dato : 11-02-05 21:42

Der kan åbenbart være forskel på hvad de forskellige skatteregioner lægger
vægt på. I Ålborg er det mit indtryk at man går MEGET op i netop
kilometertællerens tal. -Og det er sådan set nok også det mest reelle. Ud
fra en ren skrivebordsteoretisk indfaldsvinkel kan jeg måske godt følge det
et lille stykke, men det hindrer på INGEN måde snyderi, HVIS man er den type
der ønsker at gøre dette.
Der er nu ikke så megen hokus-pokus i en "kørebog", blot skal det på en
eller anden måde kunne kontrolleres (??) om det kørte kilometerantal stemmer
med de steder man skriver man har været.

Men Hvorfor ikke udbede dig et svar DIREKTE fra den skatteregion du bor i.
Så kan du næppe få et mere brugbart svar.

Der er betydeligt forskel på hvilken firmaform man har, hvor megen kørsel
man har og hvor blandet (privat/arbejdsmæssigt) det er. For mit vedkommende
finder jeg det ufatteligt bøvlet og en lang periode førte jeg faktisk slet
ikke bogen, fordi det simpelthen glippede for tit. -Jeg må faktisk indrømme
at jeg indirekte føler mig forpligtet til at købe en firmabil, med de
udgifter det så fører med sig.

Jeg har dog en smule vanskeligt ved at se forskellen på om man kører firmaet
i sin egen bil eller firmabil. En firmabil ændrer jo INTET ved
kørselsmønsteret, men det gør det hele betydeligt lettere i forhold til
myndighederne (UDEN at der er ændret ved myndighedernes sikkerhed for om man
nu holder privat og virksomhedskørsel adskilt).

Fra : Anders Hejberg Hanse~

Dato : 14-02-05 01:43

Min erfaring er desværre at ToldSkat snyder folk. Det at dine partnere
skulle betale 40k i skat af at køre i en skrammelkasse til 20k er
vanvid. De kunne have købt en hel god brugt bil for disse penge. Skat
er ikke et spørgsmål om retfærdighed, men om jura og magt. ToldSkat
har magten til at gå på tilfældig rov hos småvirksomheder, og vore
inkompetente politikere fatter ikke en brik. Så snart diskussionerne
falder på skat, så mener alle at alle snyder og ToldSkat bare gør
deres arbejde. Jeg mener de er kriminelle forbrydere af værste
organiserede slags og at de krænker på grundloven og
menneskerettighederne. Men vi rige svin der har virksomhed og arbejder
gratis for disse banditter, vi skal jo flås yderligere end
lovgivningen tillader.

Blot et vredesudbrud, jeg hader de svin som pesten

Venligst Anders