Kvalme :-(
Fra : Filip

Dato : 07-02-05 08:59

Jeg ligger i sengen idag med kvalme, men har vist ikke feber. Jeg har været
sammen med mange syge her i weekenden, så det er sikkert omgangssyge. Hvad
er det bedste husråd I kan give til mig???

Filip

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-05 09:46

Filip skrev:

> Jeg ligger i sengen idag med kvalme, men har vist ikke feber.
> Jeg har været sammen med mange syge her i weekenden, så det
> er sikkert omgangssyge. Hvad er det bedste husråd I kan give
> til mig?

Sørg for at drikke rigeligt hvis du har opkastninger og/eller
diarré.

Se evt. <http://jerk.dk/roskildesyge.htm>.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 11:55

Jeg kan kun anbefale dig at drikke cola og lignende væsker.

På den måde får du både tørsten slukket og energi til kroppen...
Min personlige erfaring er at når jeg har kvalme kan jeg slet intet spise,
og cola giver også en vis mæthed.

God bedring,

Mette M

Fra : Nana Sørensen

Dato : 07-02-05 14:36

"Mette M" <mette(a)marmet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På den måde får du både tørsten slukket og energi til kroppen...
> Min personlige erfaring er at når jeg har kvalme kan jeg slet intet spise,

Problemet med cola er, at hvis mandn har en bakterie i maven der giver ham
kvalme, så overfodrer han den nu med cola/sukker, som kan gøre den endnu
værre.

Fra : Filip

Dato : 07-02-05 21:18

> Problemet med cola er, at hvis mandn har en bakterie i maven der giver ham
> kvalme, så overfodrer han den nu med cola/sukker, som kan gøre den endnu
> værre.

Øv hvor træls. Har drukket ½l cola idag, men jeg håber bestemt på at jeg
bliver rask til i morgen. Men jeg har det bedre her til aften. Jeg har ikke
rigtige kunne spise noget, så jeg er lidt spændt på hvordan det udvikler
sig. Jeg har også diarre

Filip

Fra : Nana Sørensen

Dato : 07-02-05 23:07

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver rask til i morgen. Men jeg har det bedre her til aften. Jeg har
> ikke rigtige kunne spise noget, så jeg er lidt spændt på hvordan det

Sukker er ikke så godt at spise, men det er godt at få lidt ned, som maven
kan arbejde med.
Køb nogen Idoform på apoteket. Det er nogle håndkøbspiller med aktive
bakterier, som kan f¨å maven i orden igen. Det er rigtig gode.

Mvh. Nana

Fra : Lene Hansen

Dato : 08-02-05 06:28

Det er jo ikke sikkert du kommer til at fejle "andet" end diarré. Det
behøver jo ikke at udvikle sig til mere. Sådan en omgang kan jo være
forskellige fra person til person. Måske er du allerede frisk i dag. For at
prøve at undgå sådan noget er det meget vigtigt med en god håndhygiejne, så
du ikke spreder smitten videre!
For mange år siden var jeg til en stor guldbryllupsfest, hvor ca.halvdelen
af gæsterne blev meget syge af diarré og opkastninger dagen efter. Vi tænkte
på at noget af maden havde været dårlig. Men det viste sig at den kogekone,
der havde lavet maden, havde været syg netop med sådan en omgang. Det er
simpelthen noget griseri og stå med madtillavning når man har sådan noget,
især hvis man så ikke sørger for en god hygiejne omkring sig. Ret ulækkert
at tænke på!

Fra : Nielsen

Dato : 08-02-05 08:16

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Problemet med cola er, at hvis mandn har en bakterie i maven der giver ham
> kvalme, så overfodrer han den nu med cola/sukker, som kan gøre den endnu
> værre.

Lyder som en skrøne. Behandling ved diare, som er fremkaldt af f.eks.
bakterier, er netop at drikke rigeligt og gerne sukkerholdige drikke. Indtag
også gerne salt (chips) og vær tilbageholdende med mælk og mælkeprodukter de
første dage.

/Nielsen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-02-05 19:14

> [...]
> sammen med mange syge her i weekenden, så det er sikkert omgangssyge. Hvad
> er det bedste husråd I kan give til mig???

Den med Colaen er slet ikke så tosset, den sætter gang i bagdøren, så er der
nogen indenfor, så skal den nok få dem smidt ud. Hvis den skal tilføre dig
væsentlig energi, skal det være de billige Cola'er, som er sødet med
sukker.... Dertil en god gang mørkt rugbrød. Spis bare rigeligt med
rugbrød.... En ordentlig skude havregrød om morgenen, er heller ikke at
foragte..... God bedring.

M.V.H.....Benny..

Fra : Filip

Dato : 09-02-05 20:46

> [...]
> sukker.... Dertil en god gang mørkt rugbrød. Spis bare rigeligt med
> rugbrød.... En ordentlig skude havregrød om morgenen, er heller ikke at

Tak for hjælpen. Colaén satte for alvor gang i den da jeg havde mavekneb en
nat. En lille slurk cola fik alt hvad der kunne komme ud, ud. Men idag er
jeg blevet rask igen.

Filip

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-02-05 11:32

> [...]
en
> nat. En lille slurk cola fik alt hvad der kunne komme ud, ud. Men idag er

He He.... Ja folk tror ikke på den, men den er god nok... Mørk chokolade
fungerer også fortræffeligt.

M.V.H.....Benny..