Venøst sår på foden
Fra : Hjalte

Dato : 06-02-05 21:16

Hej alle...

Dette er postet i både dk.helbred og dk.helbed.behandling.altenativ

Jeg har et venøs sår på indersiden af foden.
Jeg har døjet med det i lidt over et halvt år.

Som det er nu, bruger jeg noget aquacell, et gennemsigtigt plaster
(englehud?), og enten støttestrømpe eller dauer-bind.

Men jeg ville høre om i nogle gode råd eller evt. nogle alternative
behandlingsmetoder.

Nåh ja, jeg spiser også hestekastanie dagligt.

Håber på nogen gåde råd.

MVH.
Hjalte

Fra : G.B.

Dato : 07-02-05 00:16

Hjalte <hjalte81@email.dk> skrev i meddelelsen

> Håber på nogen gåde råd.

Ja, det skyldes jo dårligt kredsløb, så måske er det derfor man (herunder
jeg) er tilbageholdende med at svare. Det virker nemlig som et symptom på
noget helt andet.

Hvordan er dit helbred iøvrigt? Kredsløb, kostvaner, motionsvaner?
Leverfunktion? Åreknuder? Kolesterol?

Det er muligt at jeg kan komme med et bud, men jeg bliver nødt til at
vide noget mere om dig først.

Et lille tip, for resten: Når du skriver i flere grupper, så gør det som
crosspost, ellers fører det til flere tråde, hvor deltagerne ikke kan
læse hinandens svar til dig (og omvendt). Hvis du synes jeg "snakker
sort", så gå ind på http://www.usenet.dk/netikette - der kan du finde de
fleste oplysninger angående danske nyhedsgrupper.

Jeg har sat Xpost til dk.helbred.behandling.alternativ, det vil sige at
svar på denne medd. kan ses i begge grupper.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Hjalte

Dato : 07-02-05 20:34

On 06 Feb 2005 23:16:27 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Hvordan er dit helbred iøvrigt? Kredsløb, kostvaner, motionsvaner?
>Leverfunktion? Åreknuder? Kolesterol?

Tror mit kredsløb i benene er ok, jeg er blevet scannet og de siger at
veneklapperne virker.
Jeg spiser varieret, hvorken for sundt eller for usundt.
Jeg motionerer ikke regelmæssigt, men har et arbejde hvor jeg går
meget rundt, så noget motion for jeg da.
Lever og kolesterol burde også være i orden.
Men jeg har et par åreknuder på benene.

> [...]
>
>Jeg har sat Xpost til dk.helbred.behandling.alternativ, det vil sige at
>svar på denne medd. kan ses i begge grupper.

Jeg prøvede faktisk, men det gik lidt galt :-/

Fra : G.B.

Dato : 08-02-05 02:27

> Lever og kolesterol burde også være i orden.
> Men jeg har et par åreknuder på benene.

Har du haft/har du arbejde, hvor du står meget op?

Hvis ikke, stammer åreknuder på benene fra konstant overtryk i venerne,
og dette stammer igen fra overbelastning eller delvis blokering af
portåre-systemet (venae portae), som transporterer næringsrigt blod fra
mave-tarmkanalen til leveren.

Det du kunne prøve at supplere (NB!) din nuværende behandling med var at
tage et marietidsel-præparat i et års tid (ja, det er lang tid) -
præparatet Hepar 140 er standardiseret og af god kvalitet, og det kan
købes på apoteker, i Matas og i langt de fleste helsekostforretninger.

Prøv iøvrigt at få et par ugentlige ture i svømmehal eller lignende, kør
på cykel - og undgå mættede fedtstoffer, specielt de "skjulte" i
wienerbasser, spegepølse og leverpostej. Køb en flaske af apotekets den
billige torskelevertran (fra DAK) - og drik den. Den koster kun halvdelen
af andre mærker, og er lige så god. Desuden kan du rent fysisk styrke
venevæggene ved at tage et tilskud af rutin.

Nogen spørgsmål?

Fra : KL

Dato : 20-02-05 20:03

du er for dum

Fra : G.B.

Dato : 20-02-05 23:49

"KL" <mamsen@c.dk> skrev i meddelelsen

> du er for dum
> "G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

(Citatteknik bibeholdt)

Ja, vi kan jo ikke allesammen være så fantastisk kloge som dig.
Heldigvis...