Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Andelsbolig
Fra : Towli

Dato : 06-02-05 15:21

Hej

Hvilken bank tilbyder det billigste lån til køb af ny andelsbolig (a
172000,-) ?

Mange tak

/T

Fra : Anita

Dato : 06-02-05 15:47

Towli wrote:
> Hej
>
> Hvilken bank tilbyder det billigste lån til køb af ny andelsbolig (a
> 172000,-) ?

Jeg tror (desværre) du er nødt til at gå ud i bankerne og forhøre dig.

Den bank som er billigst for Hr. Olsen er ikke nødvendigvis billigst for
dig. Det kommer helt an på hvad du kan forhandle hjem, og om du fx. er
villig til at skifte til den pågældende bank.

Venligst Anita, der netop har skiftet bank.

Fra : duvedhvem

Dato : 06-02-05 17:40

Det vrimler med banker, der tilbyder "AndelsPrioritet" eller
"Andelsboligkredit" med pant i andelen, og hvis man ellers har
tænkt sig at blive boende i nogle år, kan det for mange måske
betale sig at skifte lån (og bank).

Skandiabanken er tilsyneladende stadig billigst, men nu har 2
andre discount-banker også lanceret nye lån: Morsø Bank og
Ringkjøbing Landbobank. Nedenfor er indsamlet oplysninger
om rentesatser og omkostninger (gebyrer) ved stiftelse:

Skandiabanken, rente 3,95%, stiftelse 0 kr. + tinglysning
http://www.skandiabanken.dk/589.asp

Sparekassen Vestsalling (uden pant), rente 3,70%, stiftelse 4.000
http://www.spks-vestsalling.dk/cms/dynamic.asp?ID=117

Basisbank (dog uden indlånsmulighed), rente 4,25%, stiftelse
1.500-2.500 kr. + tinglysning
https://www.basisbank.dk/produkter/1.2/1-2-3/

Sparbank Vest, rente FRA 4,00%, stiftelse UKENDT + tinglysning
http://www.sparbankvest.dk/page2083.aspx

Alm. Brand Bank, rente 3,69-6,19%, stiftelse 2.950 kr. +
tinglysning
http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_b_andelsboligkredit

Ringkjøbing Bank, rente 3,40-7,15%, stiftelse UKENDT +
tinglysning
http://www.rb-fjernkunder.dk/Default.asp?ID=631

Lån & Spar Bank, rente 4,75-5,00%, stiftelse 2.600 kr. +
tinglysning
http://www.lsb.dk/lsb/indhold/produkter/udlaan/andelsprioritet/

Amagerbanken, rente FRA 4,95%, stiftelse FRA 1.000 kr. +
tinglysning
http://www.amagerbanken.dk/amagerbanken/data.nsf/webDocuments/7ECB6C4E206055
15C1256F660057B24A

Djurslands Bank, rente FRA 5,25%, stiftelse UKENDT + tinglysning
http://alm.djurslandsbank.dk/?id=475

Sydbank, rente 4,75-6,75%, stiftelse 3.000 kr. + tinglysning
http://www.sydbank.dk/sydbank_privat/produkter/laan_og_kredit/Andelsboliglaa
n.asp

Nordea, rente 4,50-7,50%, stiftelse 3.000 kr. + tinglysning
http://www.nordea.dk/sitemod/default/index.aspx?pid=404942

Danske Bank, rente 4,50-10,50%, stiftelse 800-3.500 kr. +
tinglysning
http://www.danskebank.dk/Link/renterpriserudlaanprivat#andelsboligkredit

Jyske Bank, rente 4,84-11,46%, stiftelse 2% + 600 kr. +
tinglysning
http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/bolig/atkobebolig/128511.asp

Ringkjøbing Landbobank, rente UKENDT, stiftelse UKENDT +
tinglysning
http://alm.landbobanken.dk/page2057.aspx

Morsø Bank, rente UKENDT, stiftelse UKENDT + tinglysning
http://www.morsbank.dk/Nyheder/default.asp?id=66&offset=0

Sparekassen Lolland, rente UKENDT, stiftelse UKENDT + tinglysning
http://www.sparlolland.dk/laan/bolig/andelsspar/

Forstædernes Bank, rente UKENDT, stiftelse UKENDT + tinglysning
http://www.forbank.dk/default.asp?id=2163&toppage=2162

"UKENDT" betyder at der ikke er fundet entydige oplysninger herom
på pengeinstituttets hjemmeside.

"FRA" betyder at der på pengeinstituttets hjemmeside kun er
fundet oplysning om den laveste pris. Den faktiske pris kan
derfor være betydeligt højere, herunder hvis kunden ikke opfylder
de særlige betingelser som pengeinstituttet måtte stille.

Fra : Towli

Dato : 06-02-05 19:10

1000 tak for det aldeles brugbare svar! ! !
Håber at kunne gengælde "ved lejlighed"..(Hov der var jeg vist lige sjov en
tur)..

/T

Fra : Arne Johansen

Dato : 07-02-05 18:49

"duvedhvem" <herfra@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Andelsboligkredit" med pant i andelen, og hvis man ellers har
> tænkt sig at blive boende i nogle år, kan det for mange måske

Tak for specifikationerne af alle banker men kan du ikke indregne gebyrerne,
så man kan sammenligne.

Jeg der har Skandiabanken ved at renten udgør 3,95 % og at der er NUL gebyr
og afgift, end ikke en kuglepen bliver skrevet
på låneansøgningen

vh AJ

Fra : anders majland

Dato : 08-02-05 09:10

> Jeg der har Skandiabanken ved at renten udgør 3,95 % og at der er NUL
> gebyr og afgift, end ikke en kuglepen bliver skrevet
> på låneansøgningen

Renten tilskrives den årligt eller hvert kvartal ? og der er vel stadig et
tinglysningsgebyr. Så ÅOP er nok tættere på 4,5%

Fra : Peter

Dato : 13-02-05 08:48

> [...]

> Ringkjøbing Landbobank. Nedenfor er indsamlet oplysninger
> om rentesatser og omkostninger (gebyrer) ved stiftelse:

Jeg føler mig naturligvis beæret over, at du den 6. februar
er i stand til ordret at 'citere' det indlæg, jeg den 3. februar
skrev i dk.forbruger og på www.mybanker.dk. At du glemte
citationstegn er vel hvad der kan ske i farten. Men hvis du
i stedet havde linket til mine indlæg, kunne du have fået
yderligere et par billige banker med, f.eks. Sparekassen
Himmerland og Roskilde Bank. Se hele denne tråd:
http://groups.google.dk/groups?threadm=42029215%240%24157%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk

Omregning til ÅOP (som en anden spørger til) afhænger
af en række forudsætninger om løbetid og lånebeløb, som
i sagens natur varierer. Men vælger man en bank uden
etableringsgebyrer (ud over tinglysningsafgift) *og* lav
rente, går man ikke helt galt i byen.