Regner Summa forkert ?
Fra : Poul Max Christensen

Dato : 06-02-05 11:46

Jeg skal for første gang lave årsopgørelsen i Summa og har til dette brug
udskrevet årsregnskabet og sidder så med 'Specifikationer til regnskabet' og
må så konstatere at Summa konsekvent runder alle tal ned når de skrives ud,
men beregner en sum der indeholder ørebeløb.
Dette betyder i mit eksempel at summen afviger med et par kroner i forhold
til de tal man ser i specifikationen - det virker efter min mening lidt
sjusket !!!
Er der en indstilling jeg har overset eller skal man nødvendigvis selv
korrigere ved at se de rigtige beløb i kontoplanen.
Mvh
Poul Max

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-02-05 13:48

"Poul Max Christensen" <RSinfo@pmax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til de tal man ser i specifikationen - det virker efter min mening lidt

Det er ikke "sjusket", men almindelig praksis at man smider ørene væk, så
Summarum arbejder helt korrekt.
Der skal ikke afrundes (op eller ned), men ørene smides blot væk.

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 06-02-05 16:58

> Det er ikke "sjusket", men almindelig praksis at man smider ørene væk, så
> Summarum arbejder helt korrekt.
> Der skal ikke afrundes (op eller ned), men ørene smides blot væk.

Jamen det må jeg jo så lære at leve med

Mvh
Poul Max