Hvordan "skjuler" jeg JavaScript!
Fra : Holst

Dato : 05-02-05 23:36

Hej, jeg håber jeg er i den rigtige gruppe.

Jeg skal til et site uploade noget personlig kode, som så bliver
renderet som en del af modtagerens side.

Stedet tillader ikke JavaScript i den uploadede kode, hvilket er lidt
træls, for jeg vil netop gerne inkludere noget JavaScript.

Forsøger jeg at uploade:

<script ...>
JavaScript-snask
</script>

Mit HTML-snask

så klipper sitet fint alt JavaScriptet bort, så der kun er

Mit HTML-snask

Min tanke var så, at jeg kunne lægge JavaScript-funktionerne på min egen
site, og så gøre noget i stil med:

<script ... src="http://minsite.dk/javascript.js">

Mit HTML-snaks

Men dette klipper naturligvis også kaldet til JavaScript-funktionerne på
mit site bort.

Kan jeg på en eller anden måde lave et kald til nogle funktioner, som er
gemt på mit site, så det ser ud som om der blot er HTML og derfor ikke
skal klippes noget snask bort?

Jeg håber, at mit spørgsmål er til at forstå.

Det hele skal helst ligne HTML, men alligevel er der et kald til nogle
eksterne JavaScript-funktioner.

På forhånd tak for hjælpen.

Uffe

Fra : zigma.dk

Dato : 06-02-05 02:28

> <script ... src="http://minsite.dk/javascript.js">

Imellem dine head-tags skriver du:

<link rev="stylesheet" rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Håber det kan bruges =)

// Zigma

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : zigma.dk

Dato : 06-02-05 02:31

Oh was, jeg må være træt, jeg mener naturligvis at du skal skrive, som du
også selv skriver:

<script type="javascript"
src="http://www.min-server.dk/mit_script.js">

Undskylder min trætheds resultater, men håber dette virker bedre ;)

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 11-02-05 07:13

"zigma.dk" <zigma@zigma.dk> wrote in message
> [...]
> src="http://www.min-server.dk/mit_script.js">
>
> Undskylder min trætheds resultater, men håber dette virker bedre ;)

Øh hvis alt Javascript filtrers væk automatisk på ved upload så kan man da
ikke gøre sådan. Han kan evt. lave et Iframe og loade en extern side med
scriptet.

mvh. Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : Bent Stigsen

Dato : 06-02-05 17:09

Holst wrote:
[snip]
> Stedet tillader ikke JavaScript i den uploadede kode, hvilket er lidt
> træls, for jeg vil netop gerne inkludere noget JavaScript.
[snip]

Hvis du finder en vej udenom, er det nok bare et spørgsmål om tid inden
de får lukket det hul.

Snak med dem og find et kompromi, eller find en anden måde at gøre
tingene på.

/Bent