Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overført beløb - kun hæves med tilladelse?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-02-05 22:53

Jeg ønsker at sælge noget i Den blå Avis. Hvis det nu er til en i den
anden ende af landet og jeg accepterer at vedkommende skal have
mulighed for at afprøve genstanden, men samtidig gerne vil have
pengene som "depositum", ville det jo være oplagt om han kunne sætte
dem ind i min bank (Nordea) på en slags spærret konto, hvor jeg først
kan hæve beløbet, når han har givet grønt lys.

Omvendt vil jeg have lov til at hæve dem, hvis ikke jeg har fået
tingen retur inden 8 dage.

Kan det lade sig gøre (i Nordea eller andre steder)?

Ja, jeg ved godt at jeg kan spørge Nordea, men de har altså ikke åbent
i weekenden

Er der andre kreative løsninger på dette - vel almindelige - problem?

Venlig hilsne
Kurt Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-05 22:58

Kurt Hansen skrev:

> Kan det lade sig gøre (i Nordea eller andre steder)?

Jeg husker at det kostede kassen da jeg havde et firma.

> Er der andre kreative løsninger på dette - vel almindelige - problem?

Hmmmm den er svær

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Devilicious

Dato : 06-02-05 11:09

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i weekenden
>
> Er der andre kreative løsninger på dette - vel almindelige - problem?

Det tætteste du kommer er en deponeringskonto. Her skal du - samtidig med at
den oprettes - indlevere en købsaftale underskrevet af begge parter. Når
pengene skal frigives skal køber tiltræde frigivelse skriftligt over for
banken. Gør han ikke det, kan beløbet ikke frigives.

Deponeringskonti bruges som regel i bolighandler - om Nordea blot vil
oprette en sådan konto - evt. mod gebyr, når det ikke drejer sig om
bolighandel eller jeg ikke ganske sikker på.

MK

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-02-05 11:30

http://www.ewire.dk mod gebyr på 15 kr.

--
Michael
Mobilt nødstrømsanlæg til KUN 59 kr.!!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-02-05 12:26

Den Sun, 06 Feb 2005 11:29:57 +0100, skrev Michael Kjærsgård:

>På http://www.ewire.dk mod gebyr på 15 kr.

Umiddelbart ser det rigtigt ud. jeg nærlæser lige Tak for tippet.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 06-02-05 13:06

On Sat, 05 Feb 2005 22:53:00 +0100, Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> wrote:

>Er der andre kreative løsninger på dette - vel almindelige - problem?

Prøv at se på <www.ewire.dk>.

(jeg har dog ikke selv erfaring med det)

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen