1 defekt IDE port??
Fra : FedeDorit

Dato : 05-02-05 13:50

Hejsa.

Kan det lade sig gøre at kun 1 IDE port kan være defekt??

Min Sekundære på mit Abit NF7-S rev2 er begyndt at opføre sig
underligt.Ligemeget hvad drev der sættes til,så kan det enten ikke ses i
bios eller den vil ikke boote .

Har ellers kørt uden problemer siden jeg fik det d. 4-3-04

Når de er på det primære er der ingen problemer.

Ville lige høre om det er sandsynligt inden det ryger retur til sælger.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 16:46

FedeDorit wrote:

> Kan det lade sig gøre at kun 1 IDE port kan være defekt??

Ja.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-02-05 17:45

FedeDorit wrote:

> Kan det lade sig gøre at kun 1 IDE port kan være defekt?

Ja, jeg har set det to gange - i 1997 og i 2003.

Begge gange skyldtes det, at der var faldet en skrue ned bagved
bundkortet, som havde kortslutttet noget.
I begge tilfælde var porten død, også efter at skruen var fjernet igen.

Fra : FedeDorit

Dato : 05-02-05 22:46

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> bundkortet, som havde kortslutttet noget.
> I begge tilfælde var porten død, også efter at skruen var fjernet igen.

ok i mit tilfælde var det ved ny opstart at de første symptomer meldte
sig...altså dag 1 virker det og dag 2 virker det ikke..

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-02-05 07:53

FedeDorit wrote:

> ok i mit tilfælde var det ved ny opstart at de første symptomer meldte
> sig...altså dag 1 virker det og dag 2 virker det ikke..

Altså dag 1: starte helt ny hardware op?
Du har ikke sat en afstands-skrue for meget i pladen under bundkortet,
vel? (som kunne kortslutte noget, men måske kun når pc'en er blevet
varm f.eks.)

Hvis nej, tilbage til forhandleren med det.

Fra : FedeDorit

Dato : 06-02-05 14:04

> [...]
> f.eks.)
>
> Hvis nej, tilbage til forhandleren med det.

Nej jeg skrev i mit oprindelige indlæg ,at det har kørt uden problmer siden
jeg fik det d. 4-3-04 og det har desuden siddet i samme kabinet hele
tiden...så det ryger zuruckverts til shg.dk.

PS.Nogen gode/dårlige erfaringer med shg og RMA sager??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 14:53

FedeDorit wrote:

> PS.Nogen gode/dårlige erfaringer med shg og RMA sager??

Jeg har begge dele. Et defekt bundkort med en tydelig fejlbeskrivelse
blev byttet uden brok.

Et bundkort med en periodisk fejl ligger stadig hos dem. Jeg vil ikke
have det tilbage. De har testet det i et kvarter, men fejlen opstår når
bundkortet kører i 24-timers drift. Jeg _har_ afskrevet det.

Fra : Jens.

Dato : 07-02-05 03:16

"FedeDorit" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej jeg skrev i mit oprindelige indlæg ,at det har kørt uden problmer
> siden jeg fik det d. 4-3-04 og det har desuden siddet i samme kabinet

har du undersøgt om din ledning er defekt.

Fra : Peet

Dato : 07-02-05 17:39

"FedeDorit" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse news:tBoNd.606$Cf.48@news.get2net.dk...

> PS.Nogen gode/dårlige erfaringer med shg og RMA sager??

Glem det, har KUN dårlig erfaring. De er umulige at tale med
og lover et og gør noget helt andet.
Jeg handlede der for sidste gang for 2 år siden.

Fra : Aksel

Dato : 11-02-05 23:27

"Peet" <peet123@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "FedeDorit" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Glem det, har KUN dårlig erfaring. De er umulige at tale med
> og lover et og gør noget helt andet.
> Jeg handlede der for sidste gang for 2 år siden.

Det svarer absolut ikke til mine erfaringer, jeg har altid fået en god og
hurtig behandling hos SHG.

Hilsen Aksel

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-02-05 00:10

Aksel wrote:
> Det svarer absolut ikke til mine erfaringer, jeg har altid fået en
> god og hurtig behandling hos SHG.

Same here.

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 06-02-05 14:06

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> ok i mit tilfælde var det ved ny opstart at de første symptomer meldte
> sig...altså dag 1 virker det og dag 2 virker det ikke..

Ikke for at fornærme dig. Men har du set i bios om den er sat til both ide
channels.

PH